chargement...

Expérience du visiteur et usage public

Partager Expérience du visiteur et usage public sur Facebook Partager Expérience du visiteur et usage public sur Twitter Partager Expérience du visiteur et usage public sur Linkedin Courriel Expérience du visiteur et usage public lien

Expérience du visiteur et usage public dans les aires marines nationales de conservation

Les aires marines nationales de conservation sont établies dans le but de protéger et de conserver des aires marines représentatives pour le bénéfice, l’éducation et la jouissance de la population du Canada et du monde entier. La fréquentation et l’usage public constituent donc des éléments centraux de la création des aires marines nationales de conservation, et sont l’objet de l’un des huit objectifs définis dans la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation récemment adoptée. La fréquentation et l’usage public contribuent à

Expérience du visiteur et usage public dans les aires marines nationales de conservation

Les aires marines nationales de conservation sont établies dans le but de protéger et de conserver des aires marines représentatives pour le bénéfice, l’éducation et la jouissance de la population du Canada et du monde entier. La fréquentation et l’usage public constituent donc des éléments centraux de la création des aires marines nationales de conservation, et sont l’objet de l’un des huit objectifs définis dans la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation récemment adoptée. La fréquentation et l’usage public contribuent à l’atteinte d’autres objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation, tels que le renforcement de la sensibilisation et de la compréhension du public à l’égard des aires marines nationales de conservation, ainsi que la promotion du bien-être des collectivités côtières par l’appui des économies locales et régionales. Comme c’est le cas pour toutes les activités se déroulant dans les aires marines nationales de conservation, les activités concernant la fréquentation et l’usage public sont gérées de manière à garantir qu’elles soient écologiquement viables et compatibles avec la protection de la biodiversité et des écosystèmes marins.

Pourquoi établissons-nous un règlement?

Le règlement est établi pour veiller à ce que les activités relatives à la fréquentation et à l’usage public

  • Ne portent pas atteinte au patrimoine naturel et culturel des aires marines nationales de conservation
  • Respectent le patrimoine et l’intendance autochtones, ainsi que l’utilisation traditionnelle que fait les peuples autochtones des aires marines nationales de conservation
  • Engendrent des expériences positives renforçant la satisfaction, la sensibilisation et l’engagement à l’égard du milieu marin
  • Donnent lieu à l’utilisation appropriée d’un espace partagé
  • Appuient un large éventail d’activités économiques écologiquement viables
  • Se fassent dans le respect de la sécurité publique.

Le règlement constitue l’une des nombreuses stratégies visant à gérer la fréquentation et l’usage public conformément aux objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation. D’autres stratégies consistent à fournir des installations publiques, des programmes d’interprétation et de l’information publique qui favorisent la tenue d’activités appropriées et agréables dans les aires marines nationales de conservation.

Ce que nous proposons de réglementer

Le tableau 1 dresse une liste des principales activités relatives à la fréquentation et à l’usage public qui seront assujetties au règlement. Veuillez consulter le document de travail Protection du patrimoine naturel et culturel pour obtenir un aperçu des interdictions et des restrictions générales qui s’appliquent à toutes les activités (avec des exceptions limitées).

Tableau 1. Activités relatives à la fréquentation et à l’usage public assujetties au règlement.

ACTIVITÉ OU USAGE

PORTÉE DU RÈGLEMENT GÉNÉRAL

Camping sur les terres sèches et intertidales dans une tente, un véhicule, une caravane, une tente-caravane ou toute autre structure portable

Permis requis. Le permis précisera les endroits où le camping est autorisé. Le règlement comprendra également des interdictions, des restrictions et des pouvoirs relatifs au camping semblables à ceux qui se trouvent aux articles 10 à 16 du Règlement sur le camping dans les parcs nationaux du Canada.

Installation de camps de loisirs saisonniers ou de cabanes de pêche sur la glace de mer et de lac

Le règlement permettra de désigner des zones où un permis est requis pour cette activité afin de gérer les répercussions sur le patrimoine naturel ou culturel ou sur les autres utilisateurs des aires marines nationales de conservation.

Navigation de plaisance

Le règlement permettra de fermer des zones au trafic maritime lorsque cela est nécessaire pour la protection du patrimoine naturel ou culturel. L’amarrage ou l’accostage aux installations publiques fournies par Parcs Canada sont assujettis aux règles et aux frais affichés.

Plongée

Le règlement permettra de désigner des zones où la plongée est interdite, restreinte ou assujettie à un permis lorsque cela est nécessaire pour des raisons de sécurité publique ou pour gérer les répercussions sur le patrimoine naturel ou culturel.

Utilisation de véhicules motorisés sur les terres sèches et intertidales

Le règlement permettra de restreindre l’utilisation des véhicules motorisés à des routes ou à des zones désignées lorsque cela est nécessaire pour gérer les répercussions sur le patrimoine naturel ou culturel, ou sur les autres utilisateurs des aires marines nationales de conservation.

Pêche récréative

Le règlement permettra d’interdire la pêche récréative dans les zones où le prélèvement des ressources n’est pas autorisé. Sinon, l’activité sera autorisée sous réserve des règlements fédéraux, provinciaux ou territoriaux pertinents régissant la pêche récréative.

Chasse et trappage

Le règlement permettra d’interdire la chasse et le trappage dans les zones où le prélèvement des ressources n’est pas autorisé. Sinon, l’activité sera autorisée sous réserve des règlements fédéraux, provinciaux ou territoriaux pertinents régissant la chasse et le trappage.

Récolte non commerciale de plantes et de matières naturelles

Le règlement permettra i) d’interdire la récolte non commerciale de plantes et de matières naturelles là où le prélèvement des ressources n’est pas autorisé, et ii) de désigner des zones où la récolte est autorisée sous réserve d’un permis ou des règles affichées.

Allumer ou entretenir un feu sur les terres sèches et intertidales

Le règlement permettra d’interdire ou de restreindre l’allumage de feux dans certaines zones, ou pendant des périodes où cela est nécessaire pour des raisons de sécurité publique ou pour gérer les répercussions sur le patrimoine naturel et culturel, ou sur les autres utilisateurs des aires marines nationales de conservation.

Atterrissage et décollage d’un aéronef

Le règlement permettra de désigner des zones où l’atterrissage ou le décollage d’un aéronef sont assujettis à un permis si cela est nécessaire pour gérer les répercussions sur le patrimoine naturel ou culturel, ou sur les autres utilisateurs des aires marines nationales de conservation.

Utilisation de drones

L’utilisation de drones dans les aires marines nationales de conservation sera assujettie à un permis afin de réduire au minimum la perturbation de la faune, ainsi que des visiteurs et des autres utilisateurs des aires marines nationales de conservation.


En plus de ce qui précède, le règlement comportera un certain nombre d’interdictions liées au comportement du public visant à promouvoir un usage sécuritaire et respectueux des espaces publics dans les aires marines nationales de conservation. Ces interdictions reposent sur des interdictions semblables figurant dans les règlements qui s’appliquent aux lieux historiques nationaux et aux parcs nationaux du Canada. Plus précisément, les comportements suivants seront interdits aux termes du règlement :

  • Vandaliser des installations et des infrastructures publiques;
  • Faire un bruit excessif et adopter d’autres comportements qui perturbent de manière déraisonnable l’agrément d’autrui;
  • Laisser traîner des ordures;
  • Perturber délibérément des activités de récolte autochtones;
  • Ne pas tenir ses chiens en laisse (sauf dans les zones désignées sans laisse);
  • Permettre aux animaux de compagnie de déranger ou de blesser des personnes, d’autres animaux de compagnie, la faune aquatique et terrestre, ou l’habitat de celle-ci;
  • Posséder ou utiliser des explosifs, sauf dans les cas suivants :
    1. Transport d’explosifs à travers une aire marine nationale de conservation, conformément à la Loi sur les explosifs et à toute autre loi applicable;
    2. Possession et utilisation d’équipement de sécurité de véhicules, de navires et d’aéronefs (par exemple : des fusées éclairantes), de munitions de chasse et d’artifices d’effarouchement d’ours, aux fins prévues.
  • Posséder ou utiliser des armes à feu, sauf dans les cas suivants :
    1. Armes à feu transportées conformément au Règlement sur l’entreposage, l’exposition, le transport et le maniement des armes à feu par des particuliers en vertu de la Loi sur les armes à feu;
    2. Armes à feu portées ou déchargées à des fins de chasse ou de trappage dans les aires marines nationales de conservation où ces activités sont autorisées;
    3. Armes à feu portées ou déchargées conformément à un permis délivré en vertu du règlement;
    4. Armes à feu portées ou déchargées à des fins de protection de la vie et des biens dans les aires marines nationales de conservation où des ours polaires sont présents.

Parlons du règlement sur les aires marines nationales de conservation/Donnez votre avis

Faites-nous savoir ce que vous pensez de ce projet de règlement.

Faites-nous part de vos idées pour nous aider à améliorer le règlement proposé.

Nous espérons que ce document sommaire vous fera réfléchir à la manière dont ce règlement pourrait vous toucher, et vous incitera à nous faire part de vos réactions et commentaires. Votre contribution est un élément important du processus d’élaboration du règlement.

Nous apprécions les commentaires que nous avons reçus jusqu’à présent. Continuons d’en parler!

Veuillez consulter le site Web www.parlonsamnc.ca pour obtenir des mises à jour, et n’hésitez pas à en parler à vos amis et à vos collègues.


ᐅᖃᐅᓯᕆᓚᐅᕐᓚᕗᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂᓗ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐅᓂᒃᑲᓕᐊᖏᑦ: ᐳᓚᕋᑏᑦ ᐊᑐᖅᐸᒃᑕᖏᑦ ᐃᓄᓕᒫᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ

ᐳᓚᕋᕐᑐᓕᕆᓂᖅ ᑭᒃᑯᑐᐃᓐᓇᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ

ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐱᓐᖑᖅᑎᑕᐅᓯᒪᖕᒪᑕ ᐱᔾᔪᑕᐅᓂᖏᑦ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᖁᓗᒋᑦ, ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᖁᓪᓗᒋᓪᓗ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᐃᒪᐃᑦ ᑐᕋᖓᔪᓂᒃ ᐃᑲᔫᑕᐅᕙᖕᓂᕐᒧᑦ, ᐃᓕᓐᓂᐊᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᑲᔾᔭᕐᓇᕐᓂᖏᓄᓪᓗ ᐃᓄᖁᑎᖏᓐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ, ᓄᓇᕐᔪᐊᕐᒥᓗ. ᐳᓚᕋᑏᓪᓗ ᐃᓄᓕᒫᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᑕᐃᒪᐃᒪᑦ ᕿᑎᐊᓃᓪᓚᕆᒃᐳᑦ ᐱᔾᔪᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᖃᓄᐃᒻᒪᑦ ᓴᕿᑎᑕᐅᓯᒪᒻᒪᖓᑕ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓚᒋᔭᐅᓪᓗᑎᒃ ᐊᕐᕕᓂᓖᑦ ᐱᖓᓱᓪᓗ ᑐᕋᒐᓕᐊᕆᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐊᖏᕈᑕᐅᓵᓚᐅᖅᑐᓂᒃ ᒪᓐᓇᓴᖅ ᑕᐃᒃᑯᐊ ᐊᑐᐊᒐᕆᔭᐃᑦ ᓴᕿᑎᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᓂᖏᓄᓪᓗ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ. ᑕᐃᒃᑯᑎᒍᓐᓇᓗ, ᐳᓚᕋᑎᑦ ᐃᓄᓕᒪᓪᓗ ᐊᑐᖃᑕᕐᓂᖏᑦ ᐃᑲᔫᑎᖃᖅᐸᖅ ᑎᑭᐅᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᓯᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ, ᓱᕐᓗ ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᓂᖅᓴᐅᓕᖁᓪᓗᒋᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᑐᑭᓯᐅᒪᔭᐅᑦᑎᐊᖁᓗᒋᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐃᑲᔫᑕᐅᓗᑎᒡᓗ ᖃᓄᐃᖏᓐᓂᖏᓐᓄᑦ ᓯᒡᔭᖅᐸᓯᐅᓂᕐᒥ ᓄᓇᓕᑦ, ᐃᑲᔪᖅᓱᖅᑕᐅᖃᑕᕐᓗᑎᒃ ᓄᓇᓕᖕᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ ᑮᓇᐅᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ. ᐊᒻᒪᑕᐅᖅ ᑕᐃᒫᑦᓴᐃᓐᓇᖅ ᐊᓯᒥᑎᑐᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ, ᐳᓚᕋᑎᓄᑦ ᑭᒃᑯᑐᐃᓐᓇᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᒃᐳᑦ ᑲᒪᒋᔭᐅᑦᑎᐊᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐃᒃᐱᒍᓱᑦᑎᐊᕐᓂᒃᑯᑦ ᐊᕙᑎᖏᓐᓂᒃ ᐊᕙᑎᒥᐅᑕᕆᔭᖏᓐᓂᓗ ᐃᑲᔪᖅᓱᐃᔪᓂᒃ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᐊᔾᔨᒋᖏᓐᓂᖏᓐᓂᒃ ᐆᒪᔪᐃᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᕙᑎᖏᑦ.


ᖃᓄᐃᒻᒪᑦ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑦᑎᓂᐊᕐᓕᕐᒪᖔᑦᑕ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᓴᕿᑎᑕᐅᓯᒪᓕᖅᑐᑦ ᐅᔾᔨᖅᑐᑦᑎᐊᕐᒃᓂᕐᒧᑦ ᑕᒪᑯᐊ ᐳᓚᕋᑏᓪᓗ ᑭᒃᑯᑐᐃᓐᓇᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ:

  • ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ
  • ᐃᒃᐱᒋᔭᐅᔭᕆᐊᖃᕐᒪᑕ ᓄᓇᓕᑐᖃᕐᓄᑦ ᓇᔪᖅᑕᐅᖏᓐᓇᕐᓂᖏᑦ, ᐱᐅᓯᑐᖃᕐᒥᒍᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ, ᓄᓇᖁᑎᒋᔭᐅᓂᖏᓪᓗ;
  • ᑐᕌᖓᖁᓪᓗᒋᑦ ᐱᐅᔪᑎᓂᒃ ᐅᐸᒃᑕᐅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ, ᐱᕚᓪᓕᕈᑕᐅᓂᐊᕐᒪᑕ ᖁᔭᓕᔪᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ, ᖃᐅᔨᒪᓂᖅᓴᐅᓕᕈᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓚᒋᔭᐅᓕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᐊᕙᑎᓕᕆᔪᓐᓇᕐᓂᕐᒥᒃ;
  • ᓴᕿᑎᔾᔪᑕᐅᖁᓗᒋᑦ ᓇᒪᔪᓂᒃ ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᕆᐊᖃᕐᓂᖏᑦ ᐊᔾᔨᒋᖏᑦᑑᑎᐅᔪᓂᒃ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᓇᒻᒪᖕᓂᐊᖅᑐᓂᒃ ᐊᕙᑎᖓᑕ ᖃᓄᐃᓕᖏᓐᓂᒃ ᐃᒃᐱᒍᓱᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ;
  • ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᐃᓄᓕᒪᑦ ᓇᖏᐊᕐᓇᖅᑐᒃᑰᕆᐊᖃᓐᖏᓂᖏᑦ ᐊᑕᕐᓇᖅᑐᖃᕈᓐᓇᖅᑐᓂᒃ.

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᓚᒋᔭᐅᕗᑦ ᐊᒥᓱᒐᓴᓐᓄᑦ ᖃᓄᐃᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑐᓄᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᐳᓚᕋᑎᓂᒃ, ᐃᓄᓕᒫᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᒪᓕᒃᑐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᒃ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᑐᕋᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ. ᐊᓯᖏᑦᑕᐅᖅ ᖃᓄᐃᓕᐅᕈᑎᒃᓴᐃᑦ ᐃᓚᖃᕆᕗᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᓴᓇᔭᐅᓯᒪᔪᑦ, ᑐᑭᓯᓂᐊᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᓕᒪᓄᑦ ᑐᓴᐅᒪᔾᔪᑎᒃᓴᐃᑦ ᑐᕋᖓᔪᑦ ᓇᒪᔪᓂᒃ ᖁᕕᐊᓇᕈᓐᓇᖅᑐᓂᒡᓗ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖏᑦ.

ᖃᓄᐃᓕᖓᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑎᔪᒪᓂᕐᒥᒃ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᑎᔪᒪᓂᕗᑦ

ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᔪᓂᒃ 1 ᑎᑎᕋᖅᓯᒪᔪᖃᖅᐳᑦ ᐱᓪᓗᐊᑕᐅᓂᖏᓐᓂᒃ ᖃᓄᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐳᓚᕋᑏᑦ ᐃᓄᓕᒫᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᒪᓕᒐᖃᕐᕕᐅᓂᐊᖅᑐᑦ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ. (ᖃᐅᔨᒪᒋᑦ ᑕᑯᐊ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐊᑑᑎᖃᓐᖏᒻᒪᑕ ᐊᑐᕐᓂᐊᕈᑎᒃ, ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐱᖅᑯᓯᒃᑯᑦ, ᐅᑉᐱᓂᒃᑯᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᖁᕕᐊᓲᑎᖃᓐᓂᒃᑯᑦ, ᑲᒪᒋᔭᐅᑎᓪᓗᒋᑦ ᓄᓇᖃᖅᑳᓯᒪᔪᓄᑦ.) ᐊᑏᑐᖅ ᑐᑭᓯᓂᐊᕐᕕᒋᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᐅᓯᒪᓂᖏᑦ ᑎᑎᖃᐃᑦ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂ ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᕙᒃᑐᓂᑦ, ᐊᑐᖅᑕᐅᑕᐃᓕᒪᓂᖏᓐᓂᓗ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᑕᒪᐃᓐᓂᒃ ᐱᓕᕆᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ (ᐃᓚᖃᖅᑐᓂᒃ ᐊᒥᓱᖏᑦᑐᓂᒃ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ ᒪᓕᖏᑐᓐᓇᕐᓂᕐᒥᒃ ᐱᔪᓐᓴᐅᑎᖃᖅᑐᓂᒃ).

ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᔪᓂᒃ 1. ᐳᓚᕋᑏᑦ ᐊᑐᖅᐸᒃᑕᖏᑦ ᐃᓄᓕᒫᓄᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ.

ᐱᓕᕆᐊᖑᓂᖏᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗ

ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖏᓪᓗ ᑕᒪᐃᓐᓂ ᒪᓕᒐᐃᑦ

ᓄᓇᒦᑐᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᓄᓇᓪᓚᕆᖕᒥ ᐊᒻᒪᓗ ᑎᓐᓂᖓᓂᐅᕙᒃᑐᒥ, ᑐᐱᖅᓯᒪᓗᑎᒃ, ᓄᓇᒃᑰᕈᑎᒥᓃᓪᓗᑎᒃ, ᓄᓇᒥᑕᑐᕐᕕᖕᒥᓂ, ᑲᓕᒐᖕᓐᓂ ᓄᓇᕈᑎᒃᑯᑦ ᑕᖕᒪᕐᕕᖏᓐᓂ ᐊᓯᖏᓐᓂᓗᓐᓃᑦ ᑲᓕᑕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᖅᑐᓂ ᐱᖁᑎᓂᒃ ᐊᑐᕐᓗᑎᒃ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓖᑦ. ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖏᓐᓂ ᓇᓗᓇᔾᔭᖏᑦᑐᑦ ᓇᓂ ᓄᓇᒥᑕᖅᑐᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ. ᒪᓕᒐᐃᑦᑕᐅᖅ ᓇᓗᓇᐃᔭᐃᓂᐊᖅᑐᑦ ᐊᑐᖅᑕᐃᑕᐃᓕᒪᕕᖏᓐᓂᒃ, ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᐊᖅᑐᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᑕᖕᒪᕐᕕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᖅᑐᓂ, ᐊᔾᔨᓴᐃᓐᓇᑲᓴᖏᓐᓂ ᑕᐃᒃᑯᑎᑐᓇ ᐅᖃᐅᓯᐅᓯᒪᔪᓂ 10ᒥᒃ 16ᒧᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᒥᕐᖑᐃᓯᕐᕕᒃ ᑕᖕᒫᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂ ᒪᓕᒐᐃᑦ

ᐊᕐᕋᒎᑉ ᐃᓚᖓᒍᑦ ᓄᓇᒥᑦᑕᖅᑐᕈᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐃᖃᓗᒃᓯᐅᕐᓂᖏᓄᓪᓗᓐᓂᑦ ᐅᖁᐊᖃᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᑕᕆᐅᒥ ᑕᓯᕐᒥᓗ ᓯᑯᒥ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᑎᒃᑯᐊᖅᑕᐅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ ᓇᓂ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᖃᕐᒪᖓᑕ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᐊᑐᕐᓂᐊᕈᑎᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕐᒪᑕ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓗᑎᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᒥᒍᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐊᓯᖏᓪᓗᓐᓃᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ.

ᐅᒥᐊᖅᑐᕐᓂᕐᒥᒃ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᒪᑐᔭᐅᖃᑦᑕᕆᐊᖃᕐᓂᖏᑦ ᖃᓂᒋᔭᐅᔪᑦ ᐅᒥᐊᒃᑯᑦ ᐃᖏᕐᕋᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᖃᖓᑐᐃᓐᓇᖅ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕈᑎᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᒥᒍᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ. ᑐᓚᒃᑲᕐᕕᑦ ᑭᓇᖅᓯᒪᕝᕕᒃᓴᐃᓪᓗ ᐃᓄᓕᒪᓄᑦ ᐊᑐᒐᒃᓴᐃᑦ ᒥᕐᖑᐃᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᓐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᒪᓕᒐᕐᓂᐊᕐᒥᔪᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑭᓖᒐᓚᒍᑕᐅᕙᒡᓗᑎᒃ.

ᐊᖃᐅᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖅ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᑎᒃᑯᐊᖅᑕᐅᓯᒪᓂᖏᑦ ᑕᐃᒃᑯᐊ ᓇᓂ ᐊᖅᑲᐅᕕᐅᑕᐃᓕᔪᑦ, ᐊᑐᖅᑕᐅᑕᐃᓕᔪᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᑦ ᐱᔭᕆᐊᖃᕈᑎᒃ ᐃᓄᐃᑦ ᐊᑕᕐᓇᖅᑐᒥᖁᓇᒋᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᑕᐃᓕᒪᓂᖏᓐᓂ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᒥᒍᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ.

ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᓄᓇᒃᑰᕈᑎᑦ ᓄᓇᒥ ᐊᒻᒪᓗ ᑎᓂᖓᓂᕐᒥ ᓯᒡᔭᒥ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᑦᑕᐃᓕᒪᓂᖏᓐᓄᑦ ᓄᓇᒃᑰᕈᑏᑦ ᑕᐃᒃᑯᓇᓂ ᑎᒃᑯᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓂ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐊᐅᓚᐅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᑕᐃᓕᒪᓂᖏᓐᓂ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᒥᒍᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐊᓯᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᑦ.

ᐃᕿᐊᖑᐃᔭᕐᓂᕐᒧᑦ ᐃᑲᓗᒃᓯᐅᕐᓂᖅ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᔪᖅᑎᑦᑎᓂᖅ ᐃᕿᐊᖑᐃᔭᕐᓂᕐᒧᑦ ᐃᑲᓗᒃᓯᐅᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᑭᒡᓕᖃᕐᕕᐅᔪᓂ ᐱᓇᓱᐊᕐᕝᕕᐅᑕᐃᓕᒪᑎᑕᐅᔪᓂᒃ. ᐊᓯᐊᒍᓪᓗᑕᐅᖅ, ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᖅᐳᑦ ᑭᓯᐊᓂ ᑕᐃᒃᑯᓇᓂ ᐱᔪᓐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᓂ ᑲᓇᑕᒥ, ᑲᓇᑕᐅᑉ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ, ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒥᓪᓗᓐᓃᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ ᒪᓕᒐᓪᓗᑐᕆᔭᐅᔪᓄᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᔾᔪᑕᐅᔪᓂᒃ ᐃᕿᐊᖑᐃᔭᕐᓂᕐᒧᑦ ᐃᑲᓗᒃᓯᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ.

ᐊᖑᓇᓱᒍᓐᓇᕐᓂᖅ ᒥᑭᒋᐊᕐᓂᐊᕈᓐᓇᕐᓂᖅ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᔪᖅᑎᑦᑎᓂᖅ ᐊᖑᓇᓱᒍᓐᓇᕐᓂᕐᒥᒃ, ᒥᑭᒋᐊᕐᓂᐊᕈᓐᓇᕐᓂᕐᒥᒃ ᑭᒡᓕᖃᕐᕕᐅᔪᓂ ᐃᓕᑕᕆᔭᐅᓯᒪᔪᓂ ᑕᐃᒪᐃᓕᐅᕆᐊᖃᖏᓂᖏᓐᓂ. ᐊᓯᐊᒍᓪᓕ, ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᖅᐳᑦ ᑭᓯᐊᓂ ᑕᐃᒃᑯᓇᓂ ᐱᔪᓐᓇᖅᑎᑕᐅᖏᓂᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ, ᑲᓇᑕᐅᑉ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ, ᐅᑭᐅᖅᑕᖅᑐᒥᓪᓗᓐᓃᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᔪᓄᑦ ᐊᖑᓇᓱᒍᓐᓇᕐᓂᖅ, ᒥᑭᒋᐊᕐᓂᐊᕈᓐᓇᕐᓂᕐᓗ.

ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᖏᑦᑐᓂᒃ ᑲᑎᖅᓱᐃᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᓄᐊᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐱᕈᖅᑐᓂᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᓱᓇᑐᐃᓐᓇᕐᒥᒃ ᐱᑕᖃᖅᑐᓂᒃ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ i) ᐊᔪᖅᑎᑦᑎᓂᖅ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᖏᑦᑐᓂᒃ ᑲᑎᖅᓱᐃᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᓄᐊᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐱᕈᖅᑐᓂᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᓱᓇᑐᐃᓐᓇᕐᒥᒃ ᐱᑕᖃᖅᑐᓂᒃ, ᐊᒻᒪᓗ ii) ᑎᒃᑯᐊᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓂ ᐱᓇᓱᐊᕐᕕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᑭᓯᐊᓂ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᖅᑎᑕᐅᓗᑎᒃ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᓴᕿᑎᑕᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑕᐅᓗᑎᒃ.

ᖃᐅᔨᒪᖃᕈᑕᐅᕙᒃᑐᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᓯᓚᒥ ᐃᑯᐊᓚᑎᑦᑎᕙᓐᓂᖅ ᓄᓇᓪᓚᕆᖕᒥ ᑎᓂᖓᕕᐅᕙᒃᑐᓂᓗᓐᓃᑦ ᓄᓇᒥ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᔪᖅᑎᑦᑎᓂᖅ ᐊᑐᖅᑕᐃᓕᑎᑦᑎᓂᕐᒧᓗᓐᓃᑦ ᐃᑯᐊᓚᑎᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃ ᖃᖓᑐᐃᓐᓇᖅ ᐊᕐᕌᒍᒥ ᐃᓄᓕᒪᓄᑦ ᐊᑕᕐᓇᖅᑐᖃᖅᑎᑦᑎᑕᐃᓕᒪᓕᖅᑐᓂ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᓱᑎᒃ, ᐊᐅᓚᑕᐅᖁᓪᓗᒋᓪᓗᒋᓪᓗᓐᓃᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᐃᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᐃᓪᓗᓐᓃᑦ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐊᓯᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᑦ.

ᖃᖓᑕᓱᕐᓄᑦ ᒥᑦᑕᖅᑐᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᖃᖓᑕᔭᖅᑐᕐᕕᔪᓐᓇᖅᑐᓪᓗ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᔪᑦ ᓴᖏᓂᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᑎᒃᑯᐊᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᖃᖓᑕᓲᕐᓄᑦ ᒥᑦᑕᖅᑐᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ, ᖃᖓᑕᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓪᓗᓐᓃᑦ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓖᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕈᑎᒃ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᒥᒍᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᓯᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᑦ.

ᖃᖓᑕᕙᒃᑐᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑏᓖᑦ ᑕᕐᕆᔭᐅᑎᓕᓪᓗᓐᓃᑦ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᒪᓕᒐᖃᖅᐳᑦ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᖃᕐᓂᖅ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᖃᖓᑕᕙᒃᑐᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑏᑦ ᑕᕐᕆᔭᐅᑎᓪᓗᓐᓂᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᒪᓕᒃᑕᐅᒋᐊᓕᖕᓂ ᐸᕝᕕᓴᒃᑕᐅᖁᓇᒋᑦ ᐆᒪᔪᐃᑦ ᐳᓚᕋᕐᑎᓪᓗ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᓯᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᑦ.


ᐊᒻᒪᑕᐅᖅ ᖁᓚᓂ ᐅᖃᐅᓯᐅᓂᖏᓐᓂ ᐊᓯᖏᓐᓂ, ᒪᓕᒐᖃᕐᓂᐊᕆᕗᖅ ᐊᒥᓱᒐᓴᖕᓂᒃ ᐊᓯᖏᓐᓂᒃ ᐊᔪᖅᑎᑦᑎᔪᓂᒃ ᐃᓄᓕᒪᑦ ᖃᓄᐃᓕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᐱᔾᔪᑎᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᑦᑕᕐᓇᖅᑐᒦᑕᐃᓕᒪᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂᒃ, ᓇᖕᒋᐊᕐᓇᖅᑐᓂᒡᓗᓐᓃᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᒃᐱᒋᔭᐅᑦᑎᐊᖁᓪᓗᒋᑦ ᐃᓄᓕᒪᓄᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᓇᓂᑐᐃᓐᓇᖅ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ. ᑕᒪᒃᑯᐊ ᑐᓐᖓᕕᖃᖅᐳᑦ ᐊᔾᔨᑲᓴᖏᓐᓂᒃ ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᕙᖕᒥᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᐃᓕᑕᕆᔭᐅᓯᒪᔪᓂ ᐱᖁᑎᓂ ᓄᓇᓂᓗ ᐊᒻᒪᓗ ᑲᓇᑕᒥ ᒥᕐᖑᐃᓯᕐᕕᖕᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᓇᓂᑐᐃᓐᓇᖅ. ᐱᓗᐊᖅᑐᒥᒃ, ᐅᑯᐊ ᐊᑕᓃᑦᑐᑦ ᑎᑎᕋᖅᓯᒪᔪᑦ ᐊᔪᕐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᒪᓕᒐᐃᑦ:

  • ᓱᕋᑦᑎᖅᑕᐅᖃᑕᕐᓂᖏᑦ ᐃᓄᓕᒫᖅᓯᐅᑏᑦ ᐱᖁᑎᑦ, ᓴᓇᔭᐅᓯᒪᔪᓪᓗ;
  • ᑐᓴᖅᓴᐅᓗᐊᖅᑐᑦ ᐊᓯᖏᓐᓂᓗ ᐱᐅᓯᖃᕐᓂᖅ ᐸᒡᕕᓇᕈᑕᐅᓂᐊᖅᑐᓂᒃ ᐊᓯᓐᖏᓄᑦ;
  • ᐊᒃᑕᓕᐅᖃᑕᕐᓂᖅ;
  • ᐱᔮᕆᓗᑎᒃ ᐊᑲᐅᖏᓕᐅᕈᑎᖃᕐᓂᖏᑦ ᓄᓇᓕᑐᖃᐃᑦ ᐊᖑᓇᖕᓂᕆᕙᒃᑕᖏᓐᓂᒃ, ᐱᓇᓱᐊᖅᐸᖕᓂᖏᓐᓂᓗ ᐊᓯᖏᓐᓂᒃ ᐱᓕᕆᑎᓪᓗᒋᑦ;
  • ᕿᒥᒥᒃ ᐃᐱᖅᓯᒪᑎᑦᑎᕙᖏᓂᖅ (ᑕᐃᒃᑯᓇᓂ ᐊᓯᖏᓐᓂ ᐃᐲᖓᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᓂ);
  • ᐆᒪᔪᖁᑎᒥᓂᒃ ᐸᒡᕕᓇᖅᑑᑎᑦᑎᕙᓐᓂᖅ ᐋᓐᓂᓯᔪᓐᓇᕐᓂᖓᓂᓗᓐᓃᑦ ᐃᓄᖕᓂᒃ, ᐊᓯᖏᓐᓂᓗᓐᓃᑦ ᐆᒪᔪᓂᒃ, ᐃᒪᕐᒥᐅᑕᓂᒡᓗᓐᓃᑦ, ᐆᒪᔪᕐᓂᒡᓗᓐᓂᑦ, ᓇᔪᒐᕆᕙᒃᑕᖏᓐᓂᓗᓐᓃᑦ;
  • ᐱᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᑐᕈᓐᓇᕐᓂᕐᓗᓐᓃᑦ ᖄᖅᑕᔫᕐᓂᒃ, ᑭᓯᐊᓂ ᑕᐃᒪᐃᓇᔭᑐᓂᒃ ᐃᒪᐃᓕᖓᒍᑎᒃ:
    1. ᐅᓯᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᖄᖅᑕᔫᑦ ᑕᐅᕗᓇ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᒃᑯᑦ ᒪᓕᒃᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᖃᖅᑕᔫᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐱᖁᔭᖅ ᐊᓯᖏᓪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᔭᕆᐊᓖᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ;
    2. ᐱᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᑐᕈᓇᕐᓂᖅ ᓄᓇᒃᑰᕈᒻᒥᒃ, ᐅᒥᐊᕐᒥᒃ, ᖃᖓᑕᓱᕐᒥᒃ ᐊᑕᓇᖅᑐᖅᓯᐅᑎᓂᒃ (ᓱᕐᓗ ᖃᐅᒪᓂᒃ ᓇᓂᔭᐅᔪᒪᓗᑎᒃ ᖁᒻᒧᐊᒃᑎᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ), ᐊᖑᓇᓱᒍᑎᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᓇᓄᕐᓂᒃ ᕿᒫᑎᑦᑎᔾᔪᑎᓂᒃ, ᐊᓯᖏᓐᓄᑦ ᓴᓇᔭᐅᓯᒪᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕋᖓᔪᓄᑦ.
  • ᐱᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᑐᕈᓐᓇᕐᓂᖅ, ᐱᖏᑕᑐᐊᕆᓗᒍᑦ ᒪᑯᐊ:
    1. ᖁᑭᐅᑏᑦ ᐅᓯᔭᐅᓂᖏᑦ ᒪᓕᒃᑕᐅᓗᑎᒃ ᑐᖁᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ, ᑕᑯᔭᒃᓴᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ, ᐅᓯᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ, ᐊᐅᓚᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗᓐᓃᑦ ᖁᑭᐅᑎᑦ ᐃᓄᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᓚᒋᔭᐅᒐᒥᒃ ᖁᑭᐅᓯᕆᓂᕐᒧᑦ ᐱᖁᔭᖅ;
    2. ᖁᑭᐅᑎᓂᒃ ᓇᒃᓴᕈᓐᓇᕐᓂᖅ, ᖁᑭᕆᐊᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗᓐᓃᑦ ᐊᖑᓇᓱᖕᓂᕐᒧᑦ, ᒥᑭᒋᐊᕐᓂᐊᕐᓂᕐᒧᓪᓗᓐᓃᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᑕᐃᒪᐃᓕᐅᕈᓐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᓂ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᖅᑐᓄᑦ;
    3. ᖁᑭᐅᑎᓂᒃ ᓇᒃᓴᕈᓐᓇᕐᓂᖅ ᒪᓕᑕᐅᓗᑎᒃ ᐱᔪᓐᓇᐅᑏᑦ ᑐᓂᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᒪᓕᒐᐃᑦ;
    4. ᖁᑭᐅᑎᓂᒃ ᓇᒃᓴᕈᓐᓇᕐᓂᖅ, ᖁᑭᕆᐊᕈᓐᓇᕐᓂᖅ ᓴᐳᓐᓂᐊᓂᕐᒧᑦ ᐃᓄᖕᒥᒃ ᐱᖁᑎᓂᒡᓗᓐᓃᑦ, ᑕᐅᕙᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᓇᓄᖅᑕᖃᖅᑎᓪᓗᒍ.


ᐅᖃᖃᑎᒌᓚᐅᖅᑕ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ
ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ /

ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᒋᔭᐃᑦ


ᐅᕙᑦᑎᓐᓂᒃ ᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᐳᑎᑦ ᖃᓄᖅ ᐃᓱᒪᒋᖕᒪᖔᖅᐱᐅᒃ ᑕᒪᓐᓇ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᖅ.

ᐃᓱᒪᔭᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᕆᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑕ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ.

ᓂᕆᐅᒃᑐᒍᑦ ᐅᑯᐊ ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᑦ ᐅᓂᒃᑳᑦ ᐃᑲᔪᕐᓂᖃᕈᓐᓇᕐᓂᖅ ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᖃᓄᖅ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᓕᖕᓂᒃ ᐊᒃᑐᖅᓯᓯᒪᔪᓐᓇᕐᒪᖓᑕ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᔫᒥᓴᐅᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᓂᓪᓕᐅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐃᓕᖕᓂᒃ. ᐃᓚᐅᖃᑕᐅᒍᕕᑦ ᐱᒻᒪᕆᖕᓂ ᐃᓚᒋᔭᐅᓂᐊᖅᑐᑦ ᑲᒪᒋᔭᐅᕙᓪᓕᐊᓂᖏᓐᓂ ᓴᕿᑎᑕᐅᕙᓪᓕᐊᔪᒪᔪᑦ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᓕᕈᓐᓇᖅᑐᑦ.

ᖁᔭᓕᑦᑎᐊᖅᑐᒍᑦ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᓂᒃᓯᒪᔭᕐᓂᒃ ᖃᐃᑕᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ. ᐊᑏᑐᖅ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐅᖃᐅᓯᐅᕙᓪᓕᐊᓂᐊᖅᐳᑦ!

ᑕᑯᓐᓇᒐᖅᓴᐅᕗᖅ www.parlonsamnc.ca ᐃᑭᐊᖅᑭᕕᒃᑯᑦ ᐅᓪᓗᒥᒨᖓᔪᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᑐᓴᕐᑎᑦᑎᔾᔪᑎᒋᓗᒍ ᐱᖃᓐᓇᕆᔭᕐᓄᑦ ᓴᓇᖃᑎᒋᔭᕐᓄᓪᓗ.

  • La période de consultation publique est maintenant terminée

    Parlons du règlement sur les aires marines nationales de conservation/Donnez votre avis!

    Faites-nous savoir ce que vous pensez de ce projet de règlement.

    Faites-nous part de vos idées pour nous aider à améliorer le règlement proposé.

    Partagez vos commentaires
    Partager Sondage - Français sur Facebook Partager Sondage - Français sur Twitter Partager Sondage - Français sur Linkedin Courriel Sondage - Français lien
  • La période de consultation publique est maintenant terminée

    ᐅᖃᖃᑎᒌᓚᐅᖅᑕ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓯᒪᕝᕕᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᓪᓗᑐᕐᓂᒃ

    ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᒋᔭᐃᑦ

    ᐅᕙᑦᑎᓐᓂᒃ ᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᐳᑎᑦ ᖃᓄᖅ ᐃᓱᒪᒋᖕᒪᖔᖅᐱᐅᒃ ᑕᒪᓐᓇ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᖅ.

    ᐃᓱᒪᔭᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᕆᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑕ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ.

    ᑐᓴᕈᒪᕗᑦ ᑭᐅᔾᔪᑎᓐᓂᒃ
    Partager Sondage - Inuktitut sur Facebook Partager Sondage - Inuktitut sur Twitter Partager Sondage - Inuktitut sur Linkedin Courriel Sondage - Inuktitut lien
Dernière mise à jour de la page: 10 avril 2024, 07h02