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Protection du patrimoine naturel et culturel

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Protection du patrimoine naturel et culturel dans les aires marines nationales de conservation

Conformément à la Loi, les aires marines nationales de conservation sont établies dans le but de protéger et de conserver des aires marines représentatives pour le bénéfice, l’éducation et la jouissance de la population du Canada et du monde entier. La protection et la conservation du patrimoine naturel et culturel constituent donc des objectifs de gestion essentiels des aires marines nationales de conservation. La protection du patrimoine naturel nécessite l’accomplissement d’un travail visant à assurer la santé à long terme des écosystèmes marins et la préservation de

Protection du patrimoine naturel et culturel dans les aires marines nationales de conservation

Conformément à la Loi, les aires marines nationales de conservation sont établies dans le but de protéger et de conserver des aires marines représentatives pour le bénéfice, l’éducation et la jouissance de la population du Canada et du monde entier. La protection et la conservation du patrimoine naturel et culturel constituent donc des objectifs de gestion essentiels des aires marines nationales de conservation. La protection du patrimoine naturel nécessite l’accomplissement d’un travail visant à assurer la santé à long terme des écosystèmes marins et la préservation de la diversité des espèces qui habitent le milieu marin. La conservation du patrimoine culturel nécessite la sauvegarde de sites et la promotion d’activités qui reflètent l’utilisation passée et présente des aires marines nationales de conservation par les peuples autochtones, les collectivités côtières et tout autre personne ou groupe. Il est important de comprendre que les patrimoines naturel et culturel des aires marines nationales de conservation sont intimement liés, car le patrimoine culturel repose sur des écosystèmes sains.

Pourquoi établissons-nous un règlement ?

Un règlement est nécessaire pour mettre en œuvre les éléments clés de la Loi et de la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation récemment adoptée. Par exemple, un règlement est nécessaire pour :

  • Contribuer à la création d’une norme nationale cohérente de protection juridique du patrimoine naturel et culturel des aires marines nationales de conservation qui complète les interdictions prévues par la Loi en ce qui concerne l’extraction d’hydrocarbures et de minéraux, et l’immersion en mer.
  • Fournir des outils, tels que des exigences en matière de permis et des pouvoirs de gestion, pour faire en sorte que les activités ayant lieu dans les aires marines nationales de conservation, ainsi que l’utilisation qui en est faite, soient écologiquement viables et compatibles avec l’atteinte des objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation.

Ce que nous proposons de réglementer

Le règlement comprend des interdictions générales et des dispositions particulières à certaines activités qui, ensemble, favoriseront la protection et la conservation du patrimoine naturel et culturel dans les aires marines nationales de conservation.

Les interdictions générales figurant au tableau 1 s’appliqueront à toutes les aires marines nationales de conservation. Comme indiqué ci-dessus, la Loi interdit déjà l’exploitation minière ainsi que l’extraction des hydrocarbures et l’immersion en mer dans les aires marines nationales de conservation. Ces activités n’ont donc pas besoin d’être réglementées. En outre, la Loi ne permet ni l’utilisation ni l’occupation des terres (l’utilisation ou l’occupation des terres désigne tout ce qui nécessite l’installation ou l’exploitation d’infrastructures ou d’installations, permanentes ou temporaires) situées dans les aires marines nationales de conservation de façon non conforme au règlement. Ce dernier établira les moyens de délivrer des baux, des licences ou d’autres formes d’autorisation afin d’assurer une utilisation et une occupation des terres conformes aux objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation.

Tableau 1. Interdictions générales

Interdictions générales

Objectif

  • Interdiction de déranger, d’attaquer, d’enlever, de posséder, de meurtrir, d’endommager, de détruire ou de vendre illégalement des éléments de la flore et de la faune ainsi que des objets naturels au sein d’une aire marine nationale de conservation ou provenant de celle-ci, ou d’adopter un comportement susceptible de contrevenir à cette interdiction.

Exceptions :

  • Pêche, chasse et trappage sous licence dans les zones d’une aire marine nationale de conservation où ces activités sont autorisées.
  • Activités qui sont compatibles avec les objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation et qui sont réalisées conformément à un permis (ou à son équivalent) délivré en vertu de la réglementation.

Fournir une norme élevée et cohérente de protection du patrimoine naturel des aires marines nationales de conservation tout en permettant la tenue d’activités conformes aux objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation (comme la pêche écologiquement viable, la récolte de plantes marines sauvages et la gestion des espèces envahissantes).

  • Interdiction de déranger, d’enlever, de dégrader, d’endommager ou de détruire toute ressource culturelle, ou d’adopter un comportement susceptible de contrevenir à cette interdiction.

Exception : Activités qui sont compatibles avec les objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation et qui sont réalisées conformément à un permis délivré en vertu du règlement sur les aires marines nationales de conservation.

Fournir une norme élevée et cohérente de protection du patrimoine culturel des aires marines nationales de conservation tout en permettant la tenue d’activités conformes aux objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation.

  • Interdiction d’effectuer des manœuvres avec un aéronef, ou de modifier la trajectoire ou l’altitude d’un aéronef dans le but de se rapprocher de la faune lorsque l’aéronef vole à moins de 610 m (2 000 pi) au-dessus du niveau du sol ou de la mer.

Exception : Activités de recherche, de gestion ou d’observation de la faune et de la flore conformément à un permis délivré en vertu du règlement sur les aires marines nationales de conservation.

Protéger les faunes marine et terrestre des perturbations causées par les aéronefs.

  • Interdiction de contrevenir aux modalités d’un bail, d’une licence, d’une servitude ou d’un permis délivrés en vertu du règlement.

Veiller à ce que les modalités des permis et des autres documents d’autorisation destinés à protéger le patrimoine naturel et culturel soient exécutoires au sens de la Loi.


Tableau 2. Dispositions du règlement général particulières à certaines activités

Activité

Disposition du règlement général

Objectif

Activités commerciales liées au tourisme et à la fréquentation

Un permis est nécessaire

Veiller à ce que les activités telles que les excursions, les croisières, les services d’affrètement, la pêche et la chasse guidées, les cours d’instruction, l’hébergement et la vente au détail soient réalisées de manière écologiquement durable

Activités commerciales liées au tournage et à la photographie

Un permis est nécessaire

Veiller à ce que les séances de photographie et les tournages commerciaux ne perturbent ni la vie sauvage, ni les visiteurs et les utilisateurs des aires marines nationales de conservation

Événements spéciaux

Un permis est nécessaire

Veiller à ce que le type, l’emplacement et le calendrier des événements spéciaux soient conformes aux objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation

Activités de recherche et de collecte à des fins scientifiques, éducatives ou d’exposition

Un permis est nécessaire

S’assurer que les avantages découlant des activités de recherche et de collecte ne l’emportent pas sur les répercussions sur le patrimoine naturel et culturel

Atterrissage et décollage d’un aéronef

Un permis est nécessaire dans les zones où l’atterrissage des aéronefs est désigné comme une activité restreinte

Gérer la perturbation, causée par les aéronefs, des faunes marine et terrestre et de leur habitat dans les zones sensibles

Utilisation de drones

Un permis est nécessaire

Conduite de véhicule

Permet de restreindre ou d’interdire la circulation des véhicules sur les terres sèches et intertidales dans les zones où elle pourrait causer des dommages au patrimoine naturel ou culturel

Prévenir la dégradation et la perturbation de la flore et de la faune dans les zones sensibles

Camping

Un permis est nécessaire sur les terres sèches et intertidales

Veiller à ce que l’emplacement et le type de camping ne causent pas de dommages ni de dérangements injustifiés à la flore et à la faune

Allumer ou entretenir un feu en plein air

Permet d’instaurer des interdictions de faire des feux et de mettre en œuvre des règles à l’échelle du site

Réduire les risques de feux de forêt et gérer les impacts des feux en plein air dans les aires de fortes utilisations

Plongée

Un permis est nécessaire dans les zones où la plongée est désignée comme une activité restreinte

Prévenir les dommages causés aux ressources culturelles submergées, ainsi que la perturbation de la faune marine et les préjudices portés à celle-ci

Utilisation d’armes à feu

Un permis est nécessaire (sauf si l’utilisation des armes à feu est liée à des activités de chasse ou de trappage légales dans les zones où ces activités sont autorisées)

Éviter la perturbation des faunes marine et terrestre, ainsi que les préjudices portés à celles-ci

Utilisation d’explosifs

Un permis est nécessaire (sauf si l’utilisation des explosifs est liée au déploiement de l’équipement de sécurité de véhicules, de navires ou d’aéronefs aux fins prévues)

Entreposage de carburant

Un permis est nécessaire

Veiller à ce que la méthode d’entreposage du carburant empêche la contamination de l’environnement, et que l’emplacement du site d’entreposage soit choisi en conséquence

En plus d’être assujetties aux dispositions particulières aux activités figurant au tableau 2, toutes les activités ayant lieu dans les aires marines nationales de conservation, ainsi que l’utilisation qui en est faite, sont soumises à des restrictions et des interdictions liées aux zones, aux aires spéciales de gestion et aux fermetures temporaires qui sont établies en vertu des pouvoirs prévus dans le règlement. Pour obtenir de plus amples renseignements, veuillez consulter le document sommaire Zonage et gestion par zone.

Parlons du règlement sur les aires marines nationales de conservation/Donnez votre avis

Faites-nous savoir ce que vous pensez de ce projet de règlement.

Faites-nous part de vos idées pour nous aider à améliorer le règlement proposé.

Nous espérons que ce document sommaire vous fera réfléchir à la manière dont ce règlement pourrait vous toucher, et vous incitera à nous faire part de vos réactions et commentaires. Votre contribution est un élément important du processus d’élaboration du règlement.

Nous apprécions les commentaires que nous avons reçus jusqu’à présent. Continuons d’en parler !

Veuillez consulter le site Web www.parlonsamnc.ca pour obtenir des mises à jour, et n’hésitez pas à en parler à vos amis et à vos collègues.


ᐅᖃᐅᓯᕆᓚᐅᕐᓚᕗᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐅᓂᒃᑲᓕᐊᖏᑦ ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᑦ: ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ

ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ

ᒪᓕᒃᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᐱᖁᔭᖅ, ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐱᓐᖑᖅᑎᑕᐅᓯᒪᖕᒪᑕ ᐱᔾᔪᑕᐅᓂᖏᑦ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᖁᓗᒋᑦ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᖁᓪᓗᒋᓪᓗ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᐃᑦ ᐃᒪᐃᑦ ᐃᑲᔪᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ, ᐃᓕᓐᓂᐊᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᑲᔾᔭᕐᓇᕐᓂᖏᓄᓪᓗ ᐃᓄᖁᑎᖏᓐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ, ᓄᓇᕐᔪᐊᕐᒥᓗ. ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑕᐃᒪᐃᓂᖓᓄᑦ ᐱᒻᒪᕆᐅᔪᓂᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ. ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖏᓐᓂ ᐱᐅᓯᖃᐃᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᐳᑦ ᐱᓕᕆᓂᕐᒥᒃ ᐊᑯᓂᐅᓂᐊᖅᑐᖅ ᖃᓄᐃᓕᓂᕐᓗᒋᐊᖃᓐᖏᓂᖏᓄᑦ ᐃᒪᐃᑦ ᐊᕙᑎᖏᓪᓗ, ᐊᔾᔨᒋᖏᑦᑑᑎᐅᓂᖏᓪᓗ ᐅᒪᔪᐃᑦ ᐃᒪᕐᒥᐅᑕᐃᑦ. ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᐳᑦ ᓇᐅᑦᑎᖅᑐᐃᕙᖕᓂᖅ ᑕᐅᕙᓃᓐᓂᖏᓐᓂᒃ ᐱᓕᕆᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗ ᐃᒃᐱᒍᓱᒃᑐᓂᒃ ᑕᐃᔅᓱᒪᓂᓗ, ᒫᓐᓇᐅᓕᖅᑐᕐᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᓐᓂᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᓄᓇᖃᖅᑳᓯᒪᔪᑦ ᐃᓄᖁᑎᖏᓐᓄᑦ, ᓯᒡᔭᖅᐸᓯᐅᓂᖏᓐᓂ ᓄᓇᓕᖕᓂ, ᐊᓯᖏᓐᓄᓗ. ᐱᒻᒪᕆᐅᕗᖅ ᐃᓕᑕᕆᔭᐅᓂᖏᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᒥ ᐊᑕᔪᒻᒪᕆᐅᖕᒪᑕ ᐊᕙᑎᖏᑦ ᐊᕙᑎᒥᐅᑕᕆᔭᖏᓪᓗ ᐃᒃᐱᒋᔭᐅᑦᑎᐊᕆᐸᕋᕐᓂᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ.

ᖃᓄᐃᒻᒪᑦ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑦᑎᓂᐊᕐᓕᕐᒪᖔᑦᑕ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕆᐊᓖᑦ ᐊᑐᓕᖅᑎᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᐱᒻᒪᕆᐅᔪᓂᒃ ᐃᓚᖃᕐᒪᑕ ᑕᒪᕐᒥᒃ ᐱᖁᔭᕐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ ᒫᓐᓇᓵᖅ ᐊᖏᕈᑕᐅᓚᐅᕐᓂᖏᓐᓂ ᐊᑐᐊᒐᕆᔭᐃᑦ ᓴᕿᑎᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᓂᖏᓄᓪᓗ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ. ᐆᒃᑑᑎᒋᓗᒍ, ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᑕᖃᕆᐊᓖᑦ ᒪᑯᓄᖓ

  • ᐃᑲᔪᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᓴᕿᐅᒪᑎᑦᑎᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᐃᒪᖓᑦ ᐊᔾᔨᒌᒃᑐᓂᒃ ᒪᓕᒐᖃᕐᓗᑎᒃ ᓴᐳᓐᓂᐊᕈᑎᒃᓴᓂᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᕐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᑑᑎᖃᕐᓂᐊᖅᑐᓂᒃ ᐱᓕᕆᐊᖑᑕᐃᓕᒪᓂᖏᓐᓂᒃ ᐅᖅᓱᐊᓗᒃᓯᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᐅᔭᕋᖕᓂᐊᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗ, ᐊᒃᑕᕐᕕᐅᖃᑕᕆᐊᖃᓐᖏᓂᖏᓐᓂᓗ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᐃᒪᐃᑦ ᐱᖁᔭᑎᒍᑦ.
  • ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᒪᑕ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕈᑏᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᐊᐅᓚᑦᑎᔨᐅᔪᓐᓇᕐᓂᕐᒧ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓕᑦ, ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᑕᒪᒃᑯᓇᓂ ᐱᓕᕆᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᑲᔪᓯᑎᑕᐅᖃᑕᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂ ᐃᒃᐱᒍᓱᑦᑎᐊᕐᓗᑎᒃ ᐊᕙᑎᖏᓐᓂᒃ ᐊᕙᑎᒥᐅᑕᕆᔭᐅᔪᓂᒡᓗ, ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ.

ᖃᓄᐃᓕᖓᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑦᑎᔪᒪᓂᕐᒥᒃ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᑎᔪᒪᓂᕗᑦ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᓯᒪᕗᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂ ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᓕᕆᕕᐅᔪᓐᓴᕐᓂᖏᓐᓂ, ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐊᑕᐅᑎᒃᑐᑦ ᐃᔪᑕᐅᓂᐊᕐᒪᑕ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᐃᑦ, ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑕᒪᒃᑯᓇᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ.

ᑕᒪᐃᓐᓂ ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᔪᓂᒃ ᑕᑯᑎᑦᑎᒋᐊᕈᑏᑦ 1 ᑎᑎᕋᖅᓯᒪᔪᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔭᕆᐊᓖᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ. ᐃᓕᑕᕆᔭᐅᓯᒪᓪᓗᑎᒃ ᖁᓛᓂ, ᐱᖁᔭᖅ ᐊᔪᖅᑎᑦᑎᐊᓂᖕᒪᑕ ᐅᖅᓱᐊᓗᒃᓯᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ, ᐅᔭᕋᖕᓂᐊᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᓗ, ᐊᒃᑕᕐᕕᐅᑕᐃᓕᒪᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂᓗ ᐃᒪᐃᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ, ᑕᐃᒪᐃᓂᖓᓄᓪᓗ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᒪᓕᒐᖃᕈᑕᐅᒃᑲᓐᓂᕆᐊᖃᖏᓚᑦ. ᐊᒻᒪᑕᐅᖅ, ᐱᖁᔭᖅ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑎᑦᑎᖏᑐᑦ ᓇᔪᒐᕆᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᓗᓐᓂᑦ (ᓄᓇᖃᕐᓂᕋᐃᓂᖅ ᓇᔪᖅᑕᐅᓂᕋᐃᓂᕐᓗ ᑐᑭᖃᖅᑐᖅ ᖃᓄᑐᐃᓐᓇᕐᓂᒃ ᑕᒪᐃᓐᓂᒃ ᐱᖁᑎᓂᒃ ᐃᓕᐅᖅᑲᐃᕝᕕᐅᔪᒪᔪᓂᒃ, ᓴᓇᔭᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᐊᖏᔫᑎᓂᒃ, ᑕᐅᕙᓃᑲᐃᓐᓇᕐᓂᐊᖅᑐᓂᒃ, ᑕᐅᕙᓃᖏᓐᓇᕐᓂᐊᓕᖅᑐᓂᒡᓗᓐᓂᑦ.) ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ, ᐊᓯᖏᓐᓂ ᐊᖏᖅᑕᐅᕋᓂᒃᓯᒪᔪᓂ ᒪᓕᒐᖅᑎᒍᑦ, ᑕᒪᒃᑯᐊᓗ ᐱᕕᒃᓴᖃᕈᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᑐᓂᓯᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᑎᓂᒃ, ᓚᐃᓴᓐᓯᓂᒃ, ᐊᓯᖏᓂᓗᓐᓃᑦ ᒪᓕᒐᓂᕐᒃ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᓄᓇᐃᑦ, ᑎᑭᑕᐅᓯᒪᔪᓇᕐᓂᖏᓪᓗ ᒪᓕᒃᑕᐅᓗᑎᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᑦ.

ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᔪᓂᒃ 1. ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ

ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ

ᐱᔾᔪᑕᐅᓂᖏᑦ

  • ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᓐᓂ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᐸᒡᕕᒃᓴᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᐃᓱᐊᓵᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᐋᓐᓂᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᓇᒻᒪᒍᓂᖅᑎᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᓱᕋᖅᑎᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᓂᐅᕐᕈᑎᒃᓴᕆᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗᓐᓂᑦ ᐅᒪᔪᐃᑦ, ᐱᕈᖅᑐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᐅᓯᑐᖃᕐᓂ ᑕᐅᕙᓂ ᐱᑕᖃᐃᓇᖅᑐᑦ ᑕᐅᕙᖓᖅᑐᓪᓗᓐᓂᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ, ᐱᐅᓯᖃᖅᑐᓂᒡᓗ ᑕᐃᒪᐃᓕᐅᕈᑕᐅᑐᐃᓐᓇᕆᐊᖃᖅᑐᔭᖅᑐᓂᒃ.

ᐱᖏᑕᑐᐊᕆᓗᒋᑦ:

  • ᓚᐃᓴᓐᓯᓖᑦ ᐃᖃᓗᒃᓯᐅᕈᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ, ᐊᖑᓇᓱᒍᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ, ᒥᑭᒋᐊᕐᓂᐊᕈᓐᓇᕐᒧᓪᓗ ᑕᒫᓂ ᑭᒡᓕᖓᖃᕐᕕᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐱᔪᓐᓇᕐᓂᖃᖅᑎᑕᐅᔪᖤ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᓐᓇᖅᑐᓂ.
  • ᐱᓕᕆᐊᓂᒃ ᒪᓕᒃᑐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᒪᓕᒃᑐᓂᒃ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒃ ᑐᓂᔭᐅᓯᒪᔪᓂᒃ (ᓇᓪᓕᖃᖏᓐᓂᓗᓐᓃᑦ) ᑐᓂᔭᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐊᑐᕐᓗᑎᒃ.

ᐱᑕᖃᖁᓗᒋᑦ ᓴᖏᔪᓂᒃ ᐊᔾᔨᒋᔭᐅᔪᓂᒃ ᓴᐳᓐᓂᐊᕈᑎᓂᒃ ᑕᒪᒃᑯᓇᓂ ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖏᓐᓂ ᐱᐅᓯᖃᐃᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᔪᓐᓇᐅᑕᐅᓗᑎᒃ ᒪᓕᒃᑐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ (ᓱᕐᓗ ᐊᕙᑎᒥᒃ ᓂᕿᒃᓴᓂᒃ ᐃᖃᓗᒃᓯᐅᕈᓐᓇᕐᓂᖅ, ᑲᑎᖅᓱᐃᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᐱᕈᖅᑐᓂᒃ, ᐊᐅᓚᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᓗ ᓄᖑᑎᕆᕙᓪᓕᐊᔪᑦ ᐊᓯᒥᓂᒃ ᐆᒪᔪᐃᑦ ᐱᑕᖃᓕᖅᐸᓪᓕᐊᓂᖏᑦ).

  • ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᓐᓂ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᐸᒡᕕᒃᓴᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᐲᔭᐃᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᓱᒃᑯᑎᕆᔪᓐᓇᕐᓂᕐᓗᓐᓂᑦ ᖃᓄᐃᑐᑐᐃᓐᓇᕐᓂᒃ ᐱᒻᒪᕆᐅᑎᑕᐅᔪᓂᒃ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕆᔭᐅᔪᓄᑦ ᐱᑕᖃᖅᑐᑦ, ᓱᕋᖅᑎᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ, ᓂᐅᕐᕈᑎᒃᓴᕆᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗᓐᓂᑦ ᐅᕙᓗᓐᓃᑦ ᐱᐅᓯᖃᕈᑎᒃ ᑕᐃᒪᐃᓕᐅᕈᑕᐅᑐᐃᓐᓇᕆᐊᖃᖅᑐᔭᖅᑐᓂᒃ.


ᐱᖏᑕᑐᐊᕆᓗᒋᑦ: ᐱᓕᕆᐊᓂᒃ ᒪᓕᒃᑐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᓂᖏᓐᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᑐᓂᔭᐅᓯᒪᒍᑎᒃ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒃ, ᒪᓕᒃᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᒪᓕᒐᐃᑦ.

ᐱᑕᖃᖁᓗᒋᑦ ᓴᖏᔪᓂᒃ ᐊᔾᔨᒋᔭᐅᔪᓂᒃ ᓴᐳᓐᓂᐊᕈᑎᓂᒃ ᑕᒪᒃᑯᓄᖓ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᖕᓂ ᐱᔪᓐᓇᐅᑕᐅᓗᑎᒃ ᒪᓕᒃᑐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ.

  • ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᓐᓂ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᐊᐅᓚᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᖃᖓᑕᓱᕐᓂᒃ/ᑎᖕᒥᓱᕐᓗᒃ ᐊᓯᔾᔨᖃᑕᕐᓗᑎᒡᓗᓐᓃᑦ ᖃᖓᓂᖏᓐᓂ ᐊᑦᑎᓈᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ, ᖁᓚᐅᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓂᓗᓐᓃᑦ ᖃᖓᑕᓱᕐᒥᒃ, ᐱᔾᔪᑕᐅᓂᖏᑦ ᖃᓂᓐᓂᖅᓴᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ ᐅᒪᔪᕐᓄᑦ, ᖁᓚᐅᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᐊᑖᓃᑦᑐᓂᒃ 2000ft ᕖᑦᓂᒃ ᓄᓇᐅᑉ ᐃᒪᐃᓪᓗᓐᓃᑦ ᖁᓛᒍᑦ.


ᐱᖏᑕᑐᐊᕆᓗᒋᑦ: ᐅᒪᔪᓕᕆᓂᕐᒥᒃ ᖃᐅᔨᓴᖅᑏᑦ, ᐊᐅᓚᑦᑎᔨᓪᓗᓐᓂᑦ ᕿᒥᕐᕈᐊᕈᓐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᓪᓗᓐᓂᑦ ᑐᓂᔭᐅᓯᒪᓗᑎᒃ ᐱᔪᓐᓴᐅᑎᓂᒃ ᐊᑐᖅᑕᐅᓗᑎᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᒪᓕᒐᐃᑦ.

ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓯᒪᓗᑎᒃ ᐃᒪᕐᒥᐅᑕᐃᓪᓗ ᓄᓇᒥᐅᑕᐃᓪᓗ ᐆᒪᔪᐃᑦ ᐸᕝᕕᓴᒃᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᖃᖓᑕᓱᒃᑯᑦ.

  • ᐊᔪᖅᑎᑕᐅᓂᖏᓐᓂ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᓱᕋᐃᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᖃᓄᐃᓕᖓᖁᔭᐅᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᑎᖏᓐᓂ, ᓚᐃᓴᓐᓯᖏᓐᓂ, ᐃᑳᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ, ᓄᓇᒧᐊᕈᓐᓇᖏᓂᖏᓐᓂᒃ, ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᖏᓂᖏᓐᓄᓪᓗᓐᓃᑦ ᑐᓂᔭᐅᓯᒪᔭᕆᐊᓕᖕᓂᒃ ᒪᓕᒐᖅᑎᒍᑦ.

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑕᐅᓂᖏᑦ, ᖃᓄᐃᓕᖓᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓪᓗ ᐱᔪᓐᓇᐅᑏᑦ ᐊᓯᖏᓐᓄ ᒪᓕᒐᓕᐅᕈᑕᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᑦ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᖁᓗᒋᑦ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐱᖁᔭᖅᑎᒍᑦ.


ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᔪᓂᒃ 2. ᐱᓕᕆᐊᖑᓂᖏᑦ ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖏᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂ ᒪᓕᒐᐃᑦ

ᐱᓕᕆᐊᖑᓂᖏᑦ

ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂ ᒪᓕᒐᐃᑦ

ᐱᔾᔪᑕᐅᓂᖏᑦ

ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᓂᒃ ᐱᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐳᓚᕋᑦᑐᓕᕆᓂᕐᒥᒃ ᑎᑭᓯᒪᔪᓂᓗ ᑕᑯᓂᐊᖅᓯᒪᔪᓄᓪᓗ ᑐᕌᖓᔪᓂᒃ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᐱᓕᕆᕕᐅᕙᖕᓂᖏᑦ ᓱᕐᓗ ᐊᐅᓪᓚᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᑦ, ᓇᒧᖓᐅᔪᒪᔪᓂᒃ ᐱᔨᑦᑎᕋᐃᕙᒃᑐᑦ, ᐃᖃᓪᓗᐊᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᑦ, ᐊᖑᓇᓱᒋᐊᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᓪᓗ, ᐊᔪᕈᓐᓂᖅᓴᐃᕙᒃᑐᓪᓗ, ᑐᖓᓴᐃᔨᓪᓗ ᓂᐅᕐᕈᑎᒃᓴᖃᖅᑐᓪᓗ ᐱᓕᕆᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂ ᐱᐅᔪᓐᓂᕈᑕᐅᓂᐊᖏᑦᑐᓂᒃ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ.

ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᓂᒃ ᐱᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᑕᒪᒃᑯᓂᖓ ᑕᕐᕆᔭᐅᓯᐅᓂᕐᒥᒃ ᐊᔾᔨᓕᐅᕆᓂᕐᒥᒡᓗ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᓂᒃ ᑕᕐᕆᔭᐅᓯᐅᓂᕐᒥᒃ ᐊᔾᔨᓕᐅᕆᓂᕐᒥᒡᓗ ᐸᕝᕕᓴᓐᓇᖏᑐᓂᒃ ᐆᒪᔪᓂᒃ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᓂᐅᕐᕈᐊᓂᒃ ᐳᓚᕋᑎᓂᒃ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᓂᒡᓗ.

ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓇᕐᓂᖏᑦ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᖃᓄᐃᑑᓂᖏᑦ, ᓇᓂᓐᓂᖏᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᑲᖓᐅᓕᕌᖓᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᕙᖕᓂᖏᑦ ᒪᓕᑦᑎᐊᕆᐊᖃᕐᒪᑕ ᑕᒪᐃᓐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᐊᐅᓚᑎᓂᕐᒧᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ

ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓂ ᑲᑎᖅᓱᐃᕕᐅᓂᖏᓐᓂ ᖃᐅᔨᓴᒐᑦᓴᓂᒃ, ᐃᓕᓐᓂᐊᕈᑎᓂᒃ, ᑕᑯᔭᒐᑦᓴᓄᓪᓘᓐᓃᑦ ᑐᕋᖓᔪᓂᒃ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᐃᑲᔫᑕᐅᕙᒃᑐᑦ ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᕙᒃᑐᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᑲᑎᖅᓱᐃᕕᐅᖃᑕᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᓴᖏᓂᖅᓴᐅᔭᕆᐊᖃᓐᖏᕐᓂᖏᑦ ᑕᐃᒃᑯᓇᖓ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᓯᒪᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᐱᐅᓯᑐᖃᖏᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᓄᓪᓗ ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᖏᑦ

ᒥᑦᑕᖅᑐᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᖃᖓᑕᔭᖅᑐᕐᕕᔪᓐᓇᖅᑐᓪᓗ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ ᓇᓂᑐᐃᓐᓇᖅ ᖃᖓᑕᔅᓲᒃᑯᑦ ᒥᑕᖅᑐᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐊᔪᕐᓇᖅᑎᑕᐅᖕᒪᑕ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ


ᐊᐅᓚᑕᐅᔪᒪᓗᑎᒃ ᖃᖓᓲᕐᓄᑦ ᐸᒡᕕᓴᒃᑕᐅᖃᖅᑕᕆᐊᖃᓐᖏᓂᖏᑦ ᐃᒪᕐᒥᐅᑕᐃᑦ ᓄᓇᒥᐅᑕᐃᓪᓗ ᐆᒪᔪᐃᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᓇᔪᒐᕆᕙᒃᑕᖏᑦ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᓴᕋᐃᓐᓂᖏᓐᓂ

ᖃᖓᑕᕙᒃᑐᑦ ᐊᔾᔨᓕᐅᕈᑏᓖᑦ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ

ᓄᓇᒃᑰᕈᑎᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᑦ

ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᓄᓇᒃᑰᕈᑎᑦ ᐊᔪᕐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᑦ, ᐊᑐᖅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᖏᑐᓪᓗᓐᓃᑦ ᓄᓇᒥ ᐊᒻᒪᓗ ᑎᓂᖓᕙᖕᓂᖏᓐᓂ ᓯᒡᔭᒥ ᐱᐅᔪᓐᓃᕈᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᕆᔭᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᖅᑎᒍᑦ ᐱᑕᖃᐃᓇᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓄᑦ.

ᓱᒃᑯᑎᖅᑕᐅᖁᓇᒋᑦ ᐸᒡᕕᓴᒃᑕᐅᑕᐃᓕᒪᖁᓪᓗᒋᑦ ᐅᒪᔪᐃᑦ, ᐱᕈᖅᑐᓪᓗ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᓴᕋᐃᑦᑐᓂᑦᑐᑦ.

ᓄᓇᒥ ᐊᐅᓛᖅᓯᒪᓂᖏᑦ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ ᓄᓇᒥ ᑎᓂᖓᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᓗ ᓄᓇᒥᑦᑐᓐᓇᕐᓂᖅ

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᓇᓃᓐᓂᖏᑦ ᖃᓄᕐᓗ ᓄᓇᒦᓐᓂᖏᑦ ᐱᐅᔪᓐᓃᕈᑕᐅᔭᕆᐊᖃᓐᖏᒪᑕ ᓱᒃᑯᕈᕈᑕᐅᓗᑎᒡᓗᓐᓃᑦ ᐱᕈᖅᑐᓄᑦ, ᐆᒪᔪᓄᓪᓗ.

ᖃᐅᔨᒪᖃᕈᑕᐅᕙᒃᑐᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᓯᓚᒥ ᐃᑯᐊᓚᑎᑦᑎᕙᓐᓂᖅ

ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᑯᐊᓚᑎᑦᑎᑕᐃᓕᒪᔪᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓄᓇᒥ ᖃᓄᐃᓕᖓᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᓕᐅᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᑐᖁᔭᐅᓕᕈᓐᓇᖅᑐᓂᒃ

ᐅᓗᕆᐊᓇᕇᒃᑯᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᓄᓇᒥ ᐃᑯᐊᓪᓚᑎᑦᑎᓕᕈᓐᓇᕐᓂᖅ

ᐊᖅᑲᐅᒪᓂᖅ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ ᐊᔪᕐᓇᖅᑎᑕᐅᓂᖓᓄᑦ ᐊᖃᐅᒪᕝᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ

ᐱᐅᔪᓐᓃᕈᑕᐅᖁᓇᒋᑦ ᐃᒪᕐᒥᐅᑕᐃᑦ ᐃᖃᖓᓃᑦᑐᑦ ᓇᑎᐊᓂ ᐱᑕᖃᓲᖑᓂᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᐸᒡᕕᒃᓴᑕᐅᖃᑦᑕᕆᐊᖃᓐᖏᑦᑐᑦ, ᓱᕋᖅᑎᖅᑕᐅᖃᑕᕆᐊᖃᖏᑐᓘᓐᓃᑦ ᑕᕆᐅᒥᐅᑕᐃᑦ ᐆᒪᔪᐃᑦ

ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᓐᓂᖏᑦ ᖁᑭᐅᑏᑦ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ (ᑭᓯᐊᓂ ᐱᔾᔪᑎᖃᕈᑎᒃ ᒪᓕᒐᖅᑎᒍᑦ ᐊᖑᓇᓱᖕᓂᒥᒃ/ᒥᑭᒋᐊᕐᓂᐊᓂᕐᒥᒃ ᑕᐅᕙᓂ ᑭᒡᓕᖓᖃᕐᕕᖏᓐᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ)

ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐸᒡᕕᓴᒃᑕᐅᖃᑦᑕᕆᐊᖃᖏᓂᖏᑦ, ᓈᒻᒪᒍᓐᓃᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓪᓗᓐᓃᑦ ᓄᓇᒥ ᐆᒪᔪᐃᑦ

ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᓐᓂᖏᑦ ᖄᖅᑎᕈᑎᑦ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ (ᑭᓯᐊᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᒍᑎᒃ ᓄᓇᒃᑰᕈᑎᑦ, ᐅᒥᐊᑦ, ᖃᖓᑕᓱᓪᓗ ᐊᑕᕐᓇᖅᑐᓕᕆᔾᔪᑎᖏᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᓕᕈᑎᒃ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᖃᑎᖅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᖅᑐᓄᑦ)

ᐅᖅᓱᐊᓗᖕᓂᒃ ᑐᖁᖅᓯᕝᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ

ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓕᒃ

ᐅᔾᔨᑐᑦᓯᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᓇᓃᓐᓂᖏᑦ ᖃᓄᕐᓗ ᐅᖅᓱᐊᓗᐃᑦ ᑐᖁᖅᑕᐅᓯᒪᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖅ ᐊᕙᑎᒥᒃ ᓱᕈᐃᒌᒃᑯᑕᐅᕙᖕᓂᕐᒧᑦ


ᐊᒻᒪᑦᑕᐅᖅ ᐱᓕᕆᐊᖑᓂᖏᑦ-ᐅᖃᐅᓯᐅᓯᒪᔪᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᔪᓂᒃ ᑕᑯᑎᑦᑎᒋᐊᕈᑏᑦ 2ᒥ, ᑕᒪᕐᒥᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᓄᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᓪᓗ ᑕᒪᒃᑯᓇᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ ᒪᓕᒋᐊᖃᕆᕗᑦ ᐊᔪᕐᓇᖅᑎᑕᐅᔪᓂᒃ ᑎᑭᑦᑕᐃᓕᒪᔪᓄᓪᓗᓐᓃᑦ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᑭᒡᓕᖓᖃᕐᕕᖏᓐᓂ, ᑕᒪᒃᑯᓇᓂᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂ ᐊᐅᓚᑦᑎᕕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᒪᑐᔭᐅᓯᒪᑲᐃᓐᓇᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᒪᓕᒐᕐᓂ. ᑐᑭᓯᒋᐊᑎᐊᒃᑲᓐᓂᕈᒪᒍᕕᑦ, ᑕᑯᓗᒋᑦ ᑎᑎᖃᐃᑦ ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᑦ ᑕᐃᑲᓂ ᑭᒡᓕᖃᕐᕕᐅᓂᖏᓐᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓂᖏᓐᓂᒃ − ᑐᕌᖓᔪᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓂ.

ᐅᖃᖃᑎᒌᓚᐅᖅᑕ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ /

ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᒋᔭᐃᑦ

ᐅᕙᑦᑎᓐᓂᒃ ᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᐳᑎᑦ ᖃᓄᖅ ᐃᓱᒪᒋᖕᒪᖔᖅᐱᐅᒃ ᑕᒪᓐᓇ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᖅ.

ᐃᓱᒪᔭᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᕆᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑕ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ.

ᓂᕆᐅᒃᑐᒍᑦ ᐅᑯᐊ ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᑦ ᐅᓂᒃᑳᑦ ᐃᑲᔪᕐᓂᖃᕈᓐᓇᕐᓂᖅ ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᖃᓄᖅ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᓕᖕᓂᒃ ᐊᒃᑐᖅᓯᓯᒪᔪᓐᓇᕐᒪᖓᑕ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᔫᒥᓴᐅᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᓂᓪᓕᐅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐃᓕᖕᓂᒃ. ᐃᓚᐅᖃᑕᐅᒍᕕᑦ ᐱᒻᒪᕆᖕᓂ ᐃᓚᒋᔭᐅᓂᐊᖅᑐᑦ ᑲᒪᒋᔭᐅᕙᓪᓕᐊᓂᖏᓐᓂ ᓴᕿᑎᑕᐅᕙᓪᓕᐊᔪᒪᔪᑦ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᓕᕈᓐᓇᖅᑐᑦ.

ᖁᔭᓕᑦᑎᐊᖅᑐᒍᑦ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᓂᒃᓯᒪᔭᕐᓂᒃ ᖃᐃᑕᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ. ᐊᑏᑐᖅ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐅᖃᐅᓯᐅᕙᓪᓕᐊᓂᐊᖅᐳᑦ!

ᑕᑯᓐᓇᒐᖅᓴᐅᕗᖅ www.parlonsamnc.ca ᐃᑭᐊᖅᑭᕕᒃᑯᑦ ᐅᓪᓗᒥᒨᖓᔪᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᑐᓴᕐᑎᑦᑎᔾᔪᑎᒋᓗᒍ ᐱᖃᓐᓇᕆᔭᕐᓄᑦ ᓴᓇᖃᑎᒋᔭᕐᓄᓪᓗ.

  • La période de consultation publique est maintenant terminée

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    ᐅᖃᖃᑎᒌᓚᐅᖅᑕ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᓯᒪᕝᕕᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᓪᓗᑐᕐᓂᒃ

    ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᒋᔭᐃᑦ

    ᐅᕙᑦᑎᓐᓂᒃ ᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᐳᑎᑦ ᖃᓄᖅ ᐃᓱᒪᒋᖕᒪᖔᖅᐱᐅᒃ ᑕᒪᓐᓇ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᖅ.

    ᐃᓱᒪᔭᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᕆᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑕ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ.

    ᑐᓴᕈᒪᕗᑦ ᑭᐅᔾᔪᑎᓐᓂᒃ
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Dernière mise à jour de la page: 10 avril 2024, 07h02