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Activités commerciales et événements spéciaux

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Activités commerciales et événements spéciaux

Les activités commerciales et les événements spéciaux qui se déroulent dans les aires marines nationales de conservation jouent un rôle central dans l’atteinte des objectifs de gestion définis dans la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation récemment adoptée. Ces objectifs consistent notamment à favoriser le bien-être des peuples autochtones et des collectivités côtières, à offrir des expériences enrichissantes aux visiteurs, et à accroître la sensibilisation et la compréhension du public à l’égard des aires marines nationales de conservation. Par exemple, les exploitants d’entreprises touristiques commerciales contribuent considérablement à l’économie

Activités commerciales et événements spéciaux

Les activités commerciales et les événements spéciaux qui se déroulent dans les aires marines nationales de conservation jouent un rôle central dans l’atteinte des objectifs de gestion définis dans la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation récemment adoptée. Ces objectifs consistent notamment à favoriser le bien-être des peuples autochtones et des collectivités côtières, à offrir des expériences enrichissantes aux visiteurs, et à accroître la sensibilisation et la compréhension du public à l’égard des aires marines nationales de conservation. Par exemple, les exploitants d’entreprises touristiques commerciales contribuent considérablement à l’économie locale, et offrent des occasions uniques aux visiteurs du Canada et du monde entier de découvrir les aires marines nationales de conservation et d’en apprendre davantage à leur sujet. De même, les différents types d’événements spéciaux répondent aux intérêts d’une grande diversité de visiteurs et de résidents locaux et constituent d’importantes sources de revenus pour les entreprises locales. Comme c’est le cas pour toutes les facettes de la gestion des aires marines nationales de conservation, l’objectif est de maximiser les retombées découlant des activités commerciales et des événements spéciaux, tout en veillant à ce que ces derniers soient écologiquement viables et se déroulent de manière à protéger le patrimoine naturel et culturel.

Pourquoi établissons-nous un règlement ?

Le règlement constitue un moyen de s’assurer que les activités commerciales et les événements spéciaux se déroulent de manière à

  • Protéger les écosystèmes marins et la biodiversité;
  • Profiter aux entreprises locales;
  • Favoriser des expériences sûres et enrichissantes pour les visiteurs;
  • Faire avancer les objectifs décrits dans le plan directeur de chaque aire marine nationale de conservation.

Le règlement vise à assurer certitude, clarté et cohérence aux propriétaires d’entreprises et aux organisateurs d’événements en ce qui concerne les exigences et les restrictions relatives à la conduite d’activités commerciales et à la tenue d’événements spéciaux dans les aires marines nationales de conservation. Il le fait d’une manière qui réduit au minimum le fardeau administratif et les coûts pour les entreprises, les particuliers et Parcs Canada.

Ce que nous proposons de réglementer

Cette section décrit les éléments du règlement qui sont propres aux activités commerciales et aux événements spéciaux. Cependant, il est important de garder à l’esprit que les activités commerciales et les événements spéciaux sont assujettis à d’autres éléments du règlement qui concernent toute activité se déroulant dans les aires marines nationales de conservation. Pour obtenir de plus amples renseignements sur ces éléments, veuillez consulter les autres documents sommaires de cette série.

Le règlement encadrera directement les activités commerciales et les événements spéciaux par le biais d’exigences en matière de baux, de licences et de permis. Dans tous les cas, ces exigences en matière d’autorisation visent à garantir que les activités et les événements en question sont compatibles avec les objectifs de gestion des aires marines nationales de conservation. Les baux, les licences et les permis seront assortis de modalités précisant où, quand ou comment l’activité commerciale ou l’événement spécial peut avoir lieu dans les aires marines nationales de conservation. Ces mesures contribueront à atténuer les répercussions sur le patrimoine naturel et culturel, à offrir des expériences de grande qualité aux visiteurs, et à concilier les besoins et les attentes des différents utilisateurs des aires marines nationales de conservation.

Portée des exigences relatives aux activités commerciales et aux événements spéciaux

  • Toute activité commerciale utilisant des terres submergées ou sèches (p. ex. le fond de la mer ou du lac ; les îles) dans une aire marine nationale de conservation nécessitera une autorisation d’utilisation des terres (comme un bail ou un permis d’occupation) en vertu du règlement. Voici quelques exemples d’activités commerciales entraînant une utilisation ou une occupation des terres : les marinas, les auberges, les installations d’aquaculture, les installations d’énergie renouvelable, et tout autre entreprise qui dépend d’installations ou d’infrastructures permanentes ou semi-permanentes. La récolte commerciale de plantes marines constitue un autre exemple.
  • Toute activité commerciale liée au tourisme et à la fréquentation se déroulant dans une aire marine nationale de conservation nécessitera un permis d’activité commerciale aux termes du règlement. Cette exigence s’appliquera aux entreprises comme celles qui proposent des excursions, la location de bateaux, des services de navette, des croisières et des expériences de pêche sportive guidée, celles qui offrent un hébergement ou des services de restauration, et celles qui effectuent de la vente de marchandises et de formation.
  • Toute activité cinématographique et photographique réalisée à des fins de profit, de gain, de collecte de fonds ou de promotion nécessitera un permis d’activité commerciale aux termes du règlement.
  • Chaque événement spécial nécessitera un permis d’événement spécial aux termes du règlement. Cette exigence s’appliquera aux activités planifiées ou temporaires réalisées à des fins commerciales, récréatives, de divertissement, éducatives, commémoratives, promotionnelles, caritatives ou privées qui ne sont pas déjà assujetties à un permis d’activité commerciale. Voici quelques exemples d’événements nécessitant un permis : régates, tournois de pêche, défilés, événements sportifs, démonstrations, mariages, réunions.


Pour chaque exigence en matière d’autorisation, le processus d’examen de la demande ainsi que les modalités décrites dans le bail, la licence ou le permis seront fondés sur des normes cohérentes à l’échelle nationale, les processus d’évaluation des impacts, et les besoins relatifs à la gestion et les circonstances propres à chaque site. Par conséquent, le règlement ne fournira qu’un cadre général pour tout ce qui concerne la soumission et l’évaluation des demandes, ainsi que les critères de délivrance, d’expiration, de révocation, d’annulation et de rétablissement des permis.

À ce stade-ci, il n’est pas prévu que les activités commerciales autres que celles décrites ci-dessus nécessitent un bail, une licence ou un permis aux termes du règlement. Toutefois, les autres types d’activités commerciales se déroulant dans les aires marines nationales de conservation continueront, dans la plupart des cas, à faire l’objet d’autorisations existantes en vertu d’autres lois et règlements applicables. Par exemple, la pêche commerciale continuera de faire l’objet de licences conformément à la Loi sur les pêches et non au règlement sur les aires marines nationales de conservation. Veuillez noter que des exigences supplémentaires en matière d’autorisation pourraient s’appliquer conformément aux dispositions d’autres lois et règlements pertinents.

Parlons du règlement sur les aires marines nationales de conservation/Donnez votre avis

Faites-nous savoir ce que vous pensez de ce projet de règlement.

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Nous espérons que ce document sommaire vous fera réfléchir à la manière dont ce règlement pourrait vous toucher, et vous incitera à nous faire part de vos réactions et commentaires. Votre contribution est un élément important du processus d’élaboration du règlement.

Nous apprécions les commentaires que nous avons reçus jusqu’à présent. Continuons d’en parler!

Veuillez consulter le site Web www.parlonsamnc.ca pour obtenir des mises à jour, et n’hésitez pas à en parler à vos amis et à vos collègues.


ᐅᖃᐅᓯᕆᓚᐅᕐᓚᕗᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᒪᓕᒐᖏᑦ ᐅᓂᒃᑲᓕᐊᖏᑦ ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᑦ: ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᑲᑎᒍᑎᖃᖅᑎᓪᓗᒋᑦ

ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᐱᓕᕆᐊᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᕋᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ

ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᔪᓐᓇᑐᑦ ᐱᓕᕆᐊᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᕋᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᑕᒫᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ ᐱᒻᒪᕆᐅᖕᒪᑕ ᐊᑐᕈᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᐃᓕᑕᕆᔭᐅᓯᒪᔪᓂ ᒫᓐᓇᓵᖅ ᐊᖏᕈᑕᐅᓚᐅᖅᑐᑦ ᐊᑐᐊᒐᕆᔭᐃᑦ ᓴᕿᑎᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓄᓪᓗ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ. ᑕᒪᒃᑯᐊ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᑦ ᐃᓚᖃᖅᐳᑦ ᐃᑲᔪᑎᒃᓴᓂᒃ ᖃᓄᐃᓂᕐᓗᒍᑕᐅᑦᑕᐃᓕᒪᔾᔪᑎᓂᒃ ᓄᓇᓕᑐᖃᕐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᓯᒡᔭᖅᐸᓯᖕᒥᐅᑕᐃᑦ ᐃᓄᖁᑎᖏᓐᓄᑦ ᓄᓇᓕᖕᓂ, ᐃᓂᓚᖓᐃᓇᓱᒋᐊᖃᕐᒪᑕ ᑐᑭᖃᑦᑎᐊᕈᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᐳᓚᕋᑦᑎᓄᑦ ᐊᓕᐊᓇᐃᒋᔭᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᐊᑐᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᕚᓪᓕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᑐᑭᓯᐅᒪᑦᑎᐊᕐᓂᖅᓴᐅᓗᑎᒡᓗ ᐱᑕᖃᕐᓂᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ. ᓲᕐᓗ ᐆᒃᑑᑎᒋᓗᒍ, ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᐳᓚᕋᑦᑐᓕᕆᔨᑦ ᓴᖏᔪᒥᒃ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᖅᑎᐅᖃᑕᐅᕙᖕᒪᑕ ᓄᓇᓕᖕᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᐅᔪᐊᓗᖕᓂᒃ ᐱᕕᒃᓴᖃᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᑦ ᐳᓚᕋᑦᑎᓄᑦ ᓇᑭᑐᐃᓐᓇᖅ ᑲᓇᑕᒥ ᓄᓇᕐᔪᐊᕐᒥᓗ ᖃᐅᔨᔭᕆᐅᕈᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ, ᐃᓕᑦᑎᕚᓪᓕᕈᓐᓇᕐᓂᕐᒧᓪᓗ ᑕᒪᑯᓂᖓ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ. ᑕᐃᒪᑦᓴᐃᓐᓇᖅᑲᓴᒃᑕᐅᖅ, ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᓂᖏᓐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᑦ ᐊᔾᔨᒋᖏᑦᑑᑎᐅᔪᓂᒃ ᐱᑕᖃᕈᑕᐅᕙᖕᒪᑕ ᐳᓚᕋᑎᓂᒃ ᓄᓇᓕᖏᓐᓄᓪᓗ ᑕᕝᕗᖓ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕ`ᖕᓂᑦ, ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᓇᖕᒥᓂᓕᖕᓄᑦ ᓄᓇᓕᖕᓄᓪᓗ. ᑕᐃᒪᑦᓴᐃᓐᓇᖅᑕᐅᖅ ᐃᓚᒋᔭᐅᓗᑎᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ, ᑐᕌᖓᕙᒃᐳᑦ ᐃᑲᔪᑎᒃᓴᖃᖅᑎᑦᑎᔪᒪᓂᖅ ᐊᔪᕐᓇᖏᓐᓕᒪᒃᑯᑦ ᑕᒪᒃᑯᓄᖓ, ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖏᓐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ, ᐅᔾᔨᖅᑐᑦᑎᐊᕐᓗᑎᒡᓗ ᐊᕙᑎᒥᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᕙᑎᒥᐅᑕᖏᓐᓂᒃ ᐃᒃᐱᒍᓱᑦᑎᐊᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᖏᓐᓇᕐᓗᑎᒃ ᐱᐅᓯᑐᖃᕆᔭᖏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓄᖁᑎᖓᑕ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᖃᕐᒥᓄᑦ ᐱᖁᑎᒋᔭᐅᒋᓐᓇᕐᓂᖏᑦ.

ᖃᓄᐃᒻᒪᑦ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑦᑎᓂᐊᕐᓕᕐᒪᖔᑕ

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᔾᔪᑕᐅᕗᑦ ᐅᔾᔨᖅᑐᑦᑎᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᑲᒪᑦᑎᐊᖃᑕᕆᐊᖃᕐᓂᕐᒥᒃ ᒪᑯᓂᖓ:

  • ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕐᒪᑕ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᐃᒪᐃᑦ ᐊᕙᑎᖏᓪᓗ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᔾᔨᒋᖏᑦᑑᑎᓂᒃ ᐆᒪᔪᖃᕐᓂᖏᑦ;
  • ᐃᑲᔪᕐᓂᖃᕆᐊᖃᖅᑐᑦ ᓄᓇᓕᖕᓂ ᓇᖕᒥᓂᖅ ᐱᓕᕆᕕᓕᖕᓂᒃ;
  • ᐊᑐᖅᑕᐅᖃᑕᐃᓐᓇᕈᒪᔪᓂᒃ ᓇᖕᒋᐊᕐᓇᖅᑐᖃᕆᐊᖃᖏᓂᕐᒥᒃ ᐊᑕᓇᖅᑐᓂᒃ ᐅᓗᕆᐊᓇᖅᑐᓂᒡᓗᓐᓃᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᐅᔫᑎᓂᒃ ᖃᐅᔨᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᐳᓚᕋᑦᑎᓄᑦ; ᐊᒻᒪᓗ
  • ᓯᕗᓂᒃᑎᓐᓂᒃ ᐊᑐᖅᑕᐅᒍᒪᓂᐊᕐᑐᑦ ᑐᕋᒐᐅᔪᑦ ᓇᓗᓇᐃᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᒧᑦ ᐸᕐᓇᐅᑎᖏᓐᓂᒃ ᑕᕝᕙᓂ ᐊᑐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂᒃ.

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᑐᕋᖓᕗᑦ ᑐᑭᓯᓇᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ, ᓇᓗᓇᖏᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᑕᐃᒪᐃᑐᐃᓐᓇᐅᑎᑦᑎᓂᖏᓐᓂᒃ ᓇᖕᒥᓂᓕᖕᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᓄᐃᓕᐅᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᓂᒡᓗ ᑲᒪᔨᐅᕙᒃᑐᓄᑦ ᒪᓕᒐᖃᕐᓂᖏᓐᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᔪᕐᓇᖅᑎᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓂᒃ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᓂᒃ ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᑲᔪᓯᑎᑦᑎᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᓂᖅᓴᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᑕᒪᒃᑯᓇᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ. ᑲᒪᒋᔭᐅᕙᖕᒪᑕ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐊᓯᖏᓐᓂᒃ ᑲᔪᓯᑎᑕᐅᕙᓪᓕᐊᖃᑕᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐅᖁᒪᐃᓂᖃᖅᑎᑦᑎᑕᐃᓕᔪᒪᓂᕐᒧᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑭᑐᓗᐊᖅᑕᐃᓕᒪᖁᔨᓂᕐᒧᑦ ᓇᖕᒥᓂᓕᖕᓄᑦ, ᐃᓄᖕᓄᑦ, ᐊᒻᒪᓗ ᒥᕐᖑᐃᓯᕐᕕᒃ ᑲᓇᑕᒥ.

ᖃᓄᐃᓕᖓᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑦᑎᔪᒪᓂᕐᒥᒃ ᐱᒋᐊᖅᑎᑦᑎᔪᒪᓂᕗᑦ

ᐅᑯᐊ ᐅᓂᒃᑲᖅᐳᑦ ᐃᓚᒋᔭᐅᓂᖏᓐᓂᒃ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᔾᔪᑎᖃᖅᑐᓂᒃ ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ. ᑭᓯᓂᐊᓕᑕᐅᖅ, ᐱᒻᒪᕆᐅᒋᕗᖅ ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᑦ ᑕᒪᑯᐊ ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕈᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᐊᓯᖏᓐᓂᒃᑕᐅᖅ ᓱᓕ ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑕᐅᕙᖕᒥᖕᒪᑕ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓂ. ᑐᑭᓯᒋᐊᑎᐊᒃᑲᓐᓂᕈᒪᒍᕕᑦ ᑕᒪᒃᑯᓄᖓ ᐃᓚᒋᔭᐅᖕᒥᔪᓂᒃ ᐊᓯᖏᓐᓂᒃ, ᐊᑏᑐᖅ ᑕᑯᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐊᓯᖏᑦ ᓇᐃᓇᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ ᐅᓂᒃᑳᓕᐊᑦ ᑖᒃᑯᓄᖓ ᐃᓚᒋᔭᐅᖕᒥᔪᑦ.

ᒪᓕᒐᐃᑦ ᑐᕌᖓᒻᒪᕆᖕᓂᐊᖅᑐᑦ ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᔪᓐᓇᖅᑐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓄᑦ, ᓴᕿᑎᑕᐅᓗᑎᒃ ᑕᐃᒃᑯᐊ ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᑎᓂᒃ, ᓚᐃᓴᓐᓯᓂᒃ, ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒡᓗ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᑎᑎᕋᖅᓯᒪᔪᑦ ᑕᐃᑲᓂ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ ᑕᑯᑎᑦᑎᕕᖕᒥ. ᐃᓗᓐᓇᐃᓐᓂ ᑕᒪᐃᓐᓂ, ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐊᖏᖅᑕᐅᓯᒪᔭᕆᐊᓖᑦ ᑐᕋᒐᔪᑦ ᐅᔾᔨᖅᑐᑦᑎᐊᕆᐊᖃᕐᓂᕐᒧᑦ ᐱᓕᕆᐊᕆᔭᐅᕙᒃᑐᑦ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓪ ᒪᓕᑦᑎᐊᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ ᑐᕌᒐᕆᔭᐅᔪᓂᒃ. ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᑏᑦ, ᓚᐃᓴᓐᓰᑦ, ᐱᔪᓐᓇᐅᑏᓪᓗ ᑐᓂᔭᐅᕙᖕᓂᐊᖅᑐᑦ ᓇᓗᓇᐃᔭᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ ᓇᓂ, ᖃᖓ ᐊᒻᒪᓗ/ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᖃᓄᐃᑐᓂᒃ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᐱᓕᕆᔪᖃᕐᓂᐊᕐᒪᖓᑕ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᓂᐊᕐᒪᖓᑕ ᑕᐃᑲᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᒥ ᐱᓕᕆᕕᐅᔪᒪᔪᒥ. ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐃᑲᔪᕐᓂᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᓂᕐᓗᒃᑎᑦᑎᑕᐃᓕᒪᓂᕐᒧᑦ ᐱᐅᓯᖃᕆᔭᐅᔪᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐃᓕᖅᑯᓯᑐᕐᓄᑦ ᐱᖁᑎᒋᔭᐅᔪᓂᒃ, ᐱᕙᓪᓕᐊᔾᔪᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᐱᐅᔪᐊᓗᖕᓂᒃ ᐱᕕᒃᓴᖃᖅᑎᑦᑎᕙᒡᓗᑎᒃ ᐳᓚᕋᑦᑎᓄᑦ, ᑕᒡᕗᓇᑦᓴᐃᓐᓇᕐᓗ ᓇᓕᖃᒌᒃᑎᑕᐅᑦᑎᐊᕆᐊᖃᕐᓗᑎᒃ ᐃᑲᔪᖅᑕᐅᔭᕆᐊᓕᑦ ᓂᕆᐅᒋᔭᐅᓂᖏᓪᓗ ᐊᔾᔨᒋᖏᑦᑑᑎᐅᔪᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᓂᒃ.

ᐱᔭᒃᓴᕆᔭᖏᑦ ᒪᓕᒃᑕᐅᕆᐊᓖᑦ ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᐱᓕᕆᕕᐅᔪᓇᕐᓂᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ

  • ᑕᒪᐃᓐᓂ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᒃᑐᑦ ᐊᑐᖅᐸᒃᑐᑦ ᓄᓇᒦᑦᑐᓂᒃ ᑕᕆᐅᕋᓗᖕᒥᓗᓐᓃᑦ ᐃᒪᐃᑦ ᐃᖃᖓᓂᒃ (ᓱᕐᓗ ᑕᕆᐅᑉ ᓇᑎᐊᓂ ᑕᓯᐅᓪᓗᓐᓃᑦ ᐊᑖᓂ, ᕿᑭᖅᑕᓂᒡᓗ) ᑭᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒃᓴᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖏᓐᓂ ᐱᓯᒪᔭᕆᐊᖃᓂᐊᖅᑐᖅ ᓄᓇᒥᒃ ᐊᑐᕈᓐᓇᐅᑎᓂᒃ ᐊᖏᕈᑎᓂᒃ (ᓱᕐᓗ ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᑎᓂᒃ ᓚᐃᓴᓐᓯᒥᒡᓗᓐᓂᑦ ᑕᐅᕙᓃᑐᓐᓇᕐᓂᕐᒥᓄᑦ) ᐊᑐᖅᑕᐅᔭᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ. ᐆᒃᑑᑎᒋᓗᒍ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᒃᑐᑦ ᐊᑑᑕᐅᔪᑦ ᓄᓇᒥᒃ ᐅᕝᕙᓗᓐᓂᑦ ᑕᒪᒃᑯᖓ ᑭᓴᖅᓯᒪᕝᕕᖕᓂ ᑐᓚᒃᑕᕐᕕᖕᓂ, ᑐᔪᕐᒥᕕᖕᓂᒃ, ᐃᒪᕐᒥ ᐊᑐᕆᐊᓕᖕᓂᒃ, ᐆᒻᒪᖁᑎᖃᖅᑐᓂᒃ ᐊᓯᖏᓐᓂᓗ ᓇᖕᒥᓂᓖᑦ ᐊᑐᖃᑕᐃᓐᓇᕆᐊᓖᑦ ᐱᖁᑎᓂᒃ, ᓴᓇᔭᐅᓯᒪᔪᓂᒡᓗ ᑕᐅᕙᓂ, ᑕᐃᒪᖓᑦ. ᑕᒪᒃᑯᐊᑕᐅᖅ ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᒋᕗᑦ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᑲᑎᖅᓱᐃᕙᖕᓂᖏᓐᓂᒃ ᑕᕆᐅᕐᒥ ᐱᕈᖅᐸᒃᑐᓂᒃ.
  • ᑕᒪᐃᓐᓂ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᒃᑐᑦ ᐳᓚᕋᑦᑐᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᖏᓐᓂ ᐃᓗᐊᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᐱᓯᒪᔭᕆᐊᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᐱᓕᕆᔪᓐᓇᕐᓂᕐᒧᑦ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒃ ᒪᓕᒡᓗᒋᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ. ᓇᖕᒥᓂᓕᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᔭᕆᐊᓖᑦ ᑕᐃᒃᑯᓄᖓ ᓱᕐᓗ ᑕᑯᔭᒐᖃᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᓄᑦ ᐅᒥᐊᒃᑯᑦ, ᐅᒥᐊᕐᓂᒃ ᐊᑐᖅᑐᐊᕐᕕᐅᕙᒃᑐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᒥᓱᓂᒃ ᐊᑕᐅᑎᒃᑯᑐᑦ ᐃᑭᒪᑎᑦᑎᔪᓐᓇᖅᑐᓂᒃ ᐅᒥᐊᖅᑐᕐᓂᐊᖅᑐᓂᒃ, ᐅᖓᓯᒃᑐᒧᓪᓗ ᐅᒥᐊᒃᑯᒃ ᐊᐅᓛᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᓂᒃ, ᐃᖃᓪᓕᐊᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᓂᒡᓗ, ᑐᔪᕐᒥᕕᖃᖅᑐᓂᒃ, ᓂᕿᓂᒃ ᓂᐅᕕᐊᒃᓴᓕᖕᓂᒃ, ᐱᖁᑎᓂᒃ ᓂᐅᕐᕈᑎᒃᓴᓖᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᔪᕈᓐᓃᖅᓴᐃᔩᑦ ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᔭᕆᐊᓕᖕᓂᒃ.
  • ᑕᒪᐃᓐᓂᒃ ᑕᕐᕆᔭᐅᓯᐅᖅᑏᑦ, ᐊᔾᔨᓕᐅᕆᔨᓪᓗ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ ᑭᓇᔭᓕᐅᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᐱᕚᓪᓕᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᑮᓇᐅᔭᓕᐊᕈᔾᔨᒐᓱᐊᕐᓂᕐᒧᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᑐᓴᐅᒪᔭᐅᑎᑦᑎᕙᓪᓕᐊᒐᓱᐊᕐᓂᕐᒧᑦ, ᐱᓯᒪᔭᕆᐊᖃᖅᑐᑦ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᒋᔭᒥᓄᑦ ᐱᔪᓐᓴᐅᑎᓂᒃ ᒪᓕᒡᓗᒋᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ.
  • ᑕᒪᐃᓐᓂ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᓂᖏᓐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᖅᑎᑦᑎᕙᒃᑐᑦ ᐱᓯᒪᔭᕆᐊᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ ᐊᑐᖅᑕᐅᒐᔪᐃᑦᑐᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᕈᒪᓂᖏᓐᓂ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒃ ᒪᓕᒡᓗᒋᑦ ᒪᓕᒐᐃᑦ. ᒪᓕᒐᖏᑦ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᑐᕌᖓᕗᑦ ᐸᕐᓇᐅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ, ᐊᑐᖅᑕᐅᑲᐃᓐᓇᕐᓂᐊᖅᑐᓐᓄᓪᓗᓐᓃᑦ, ᖃᓄᐃᓕᐅᕈᑕᐅᓂᐊᖅᑐᓄᑦ, ᑐᕌᖓᓪᓗᑎᒃ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᐃᕿᐊᖑᐃᔭᐅᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᖁᕕᐊᓱᖃᑎᒌᖕᓂᕐᒧᑦ, ᐃᓕᓐᓂᐊᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ, ᐃᖃᐅᒪᔭᐅᑎᑦᑎᓂᕐᒧᑦ, ᑐᓴᐅᒪᑎᑦᑎᕙᓪᓕᐊᕐᓂᕐᒧᑦ, ᐊᓯᒥᓂᒃ ᐃᑲᔫᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᐅᕝᕙᓗᓐᓃᑦ ᐊᑭᓖᔪᒪᔪᓄᑦ ᓇᖕᒥᓂᖅ ᑐᕌᖓᔪᓄᑦ, ᒪᓕᒐᖃᖅᑎᑕᐅᕙᒌᕐᓂᖏᒃᑯᑎᒃ, ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᓂᖏᓄᑦ ᐱᓕᕆᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᖃᕐᒪᑕ. ᐆᒃᑑᑎᒋᓗᒍ ᒪᑯᓂᖓ ᑐᕌᖓᓇᔭᖅᑐᑦ ᐅᒥᐊᒃᑯᑦ ᓱᒃᑲᓴᐅᔾᔪᐊᕈᓐᓇᖅᑐᓂᒃ, ᐃᖃᓪᓕᐊᑎᑦᑎᕙᖕᓂᕐᒥᒃ, ᑭᖑᓕᕇᒃᑐᓂᒃ ᐱᓱᖃᑎᒌᖕᓂᐊᖅᑐᓂᒃ ᖁᕕᐊᓲᑎᖃᕐᓂᕐᒧᑦ, ᐱᖑᐊᕈᑕᐅᔪᓄᑦ, ᑕᑯᔭᒐᖃᖅᑎᑦᑎᓂᕐᒧᑦ, ᑲᑎᑎᑕᐅᓂᐊᖅᑐᓄᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᐅᔨᒪᔾᔪᑎᓂᒃ ᑲᑎᑲᓐᓂᕐᕕᒃᓴᖏᓐᓄᑦ.


ᑕᒪᐃᓐᓂ ᐊᖏᖅᑕᐅᓯᒪᔭᕆᐊᓕᑦ ᒪᓕᒐᖏᑦ ᐅᖃᐅᓯᐅᓂᖏᑦ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ ᑕᑯᔭᒃᓴᓂᒃ, ᐆᒃᑐᕈᑏᑦ ᕿᒥᕐᕈᐊᖅᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓂᓗ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᓄᐃᓕᖓᖁᔭᐅᓂᖏᑦ ᐅᖃᐅᓯᐅᓯᒪᑦᑎᐊᖅᑐᑦ ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᑎᖏᓐᓂ, ᓚᐃᓴᓐᓯᖏᓐᓂ, ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖏᓐᓂᓗᓐᓃᑦ ᑐᖓᕕᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ ᑲᓇᑕᓕᒪᒥ ᑕᐃᒪᖓᑦ ᐊᔾᔨᒋᒃᑐᐃᓐᓇᐅᔪᓂᒃ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ ᒪᓕᒐᒋᐊᓕᖕᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᐅᓚᑕᐅᑎᖏᓐᓂ ᖃᓄᐃᓕᖓᔭᕆᐊᖃᕿᖏᓐᓂ ᐊᒻᒪᓗ ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᑐᓂ ᓴᐳᓐᓂᐊᖅᑕᐅᕝᕖᑦ. ᑕᐃᒪᐃᓂᖓᓄᑦ, ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᖕᒥᒍᑦ ᐃᓚᖃᑐᐃᓐᓇᕐᓂᐊᖅᑐᑦ ᑕᒪᐃᓐᓂᒃ ᑐᖓᕕᐅᓂᖏᓐᓂᒃ ᑐᓂᓯᕕᐅᖃᑕᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ, ᖃᐅᔨᓴᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓂᓪᓗ ᐅᒃᑐᕈᑏᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᒪᓕᒐᖏᓐᓂ ᑐᓂᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒃ, ᐃᓱᓕᕕᖃᖅᑎᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓂᒃ, ᓄᑖᕈᕆᐊᖅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂ, ᐊᑐᕈᓐᓃᖅᑎᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᒻᒪᓗ ᐊᑐᓕᖅᑎᑕᐅᒃᑲᓐᓂᕈᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓂᒃ.

ᒫᓐᓇᐅᔪᕐᓕ ᑕᐃᒪ, ᓂᕆᐅᒋᔭᐅᖏᓚᖅ ᑕᐃᒃᑯᐊ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑎᓄᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᒃᑐᑦ ᐊᓯᐊᒎᖅᑐᑦ ᐅᓂᒃᑳᖅᑕᐅᔪᓂ ᑕᒡᕙᓂ ᐊᕕᒃᑐᖅᓯᒪᓂᖏᓐᓂ, ᐱᓯᒪᔭᕆᐊᖃᖅᑐᑦ ᐊᑐᖅᑐᐊᕈᓐᓇᐅᑎᓂᒃ, ᓚᐃᓴᓐᓯᓂᒃ, ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒡᓗᓐᓃᑦ ᒪᓕᒐᖅᑎᒍᑦ. ᑭᓯᐊᓂᓕᑕᐅᖅ, ᐊᓯᖏᑦ ᐊᔾᔨᒋᖏᑕᖏᑦ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᓂᕐᒧᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᒃᑐᑦ ᑲᔪᓯᑎᑕᐅᔪᑦ ᑕᐃᑲᓂ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᒥ, ᑕᒪᐃᓐᓂᓕᒫᑲᓴᒃ, ᑲᔪᓯᓇᔭᖅᑐᑦ ᐊᑐᕐᓗᑎᒃ ᒫᓐᓇᐅᔪᖅ ᐊᖏᕈᑕᐅᕙᖕᓂᖏᓐᓂᒃ ᐊᓯᐊᒍᑦ ᐊᑐᕐᓗᑎᒃ ᒪᓕᒐᓕᕆᓂᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᒪᓕᒐᐃᓪᓗ. ᑕᒪᓐᓇ ᐆᒃᑑᑎᑦᑎᐊᕙᐅᔪᖅ ᐱᔾᔪᑎᓕᒃ ᑮᓇᐅᔭᓕᐅᕈᑕᐅᕙᒃᑦᑐᓂ ᐃᖃᓗᒃᓯᐅᖃᑦᑕᕐᓂᖅ, ᓚᐃᓴᓐᓯᖃᖅᑎᑕᐅᕙᒃᑲᒥᒃ ᑕᐃᒃᑯᐊ ᒪᓕᒃᑕᐅᓪᓗᑎᒃ ᐃᖃᓗᓕᕆᓂᕐᒧᑦ ᐱᖁᔭᖅ. ᐊᓯᐊᒎᖓᔪᓂᒃ ᑕᐃᒃᑯᓇᖓᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕖᑦ ᒪᓕᒐᐅᔪᓂᒃ. ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᓂᐊᖅᐳᖅ ᐊᓯᒃᑲᓐᓂᖏᓐᓂᒃᑕᐅᖅ ᐊᖏᕈᑎᖃᖅᑎᑕᐅᔪᓇᖅᑐᑦ ᐱᓕᕆᐊᖑᕙᖕᓂᖏᓐᓄᑦ ᐅᖃᐅᓯᐅᔪᓂ, ᒫᓐᓇᐅᔪᖅ ᒪᓕᒐᖃᕆᐊᖃᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᐊᓯᐊᒍᑦ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᔪᑎᒍᑦ ᐊᒻᒪᓗ ᒪᓕᒐᕆᔭᖏᓐᓄᑦ.

ᐅᖃᖃᑎᒌᓚᐅᖅᑕ ᑕᐃᒃᑯᓂᖓ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᒥᐅᑕᓄᑦ ᓴᐳᔾᔨᕕᖕᓄᑦ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ

ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᒋᔭᐃᑦ

ᐅᕙᑦᑎᓐᓂᒃ ᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᐳᑎᑦ ᖃᓄᖅ ᐃᓱᒪᒋᖕᒪᖔᖅᐱᐅᒃ ᑕᒪᓐᓇ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᖅ.

ᐃᓱᒪᔭᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᕆᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑕ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ.

ᓂᕆᐅᒃᑐᒍᑦ ᐅᑯᐊ ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᑦ ᐅᓂᒃᑳᑦ ᐃᑲᔪᕐᓂᖃᕈᓐᓇᕐᓂᖅ ᐃᓱᒪᒋᔭᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖏᓐᓄᑦ ᖃᓄᖅ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐃᓕᖕᓂᒃ ᐊᒃᑐᖅᓯᓯᒪᔪᓐᓇᕐᒪᖓᑕ ᐊᒻᒪᓗ ᐱᔫᒥᓴᐅᑕᐅᖁᓪᓗᒋᑦ ᓂᓪᓕᐅᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐊᒻᒪᓗ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᖅ ᐃᓕᖕᓂᒃ. ᐃᓚᐅᖃᑕᐅᒍᕕᑦ ᐱᒻᒪᕆᖕᓂ ᐃᓚᒋᔭᐅᓂᐊᖅᑐᑦ ᑲᒪᒋᔭᐅᕙᓪᓕᐊᓂᖏᓐᓂ ᓴᕿᑎᑕᐅᕙᓪᓕᐊᔪᒪᔪᑦ ᒪᓕᒐᕆᔭᐅᓕᕈᓐᓇᖅᑐᑦ.

ᖁᔭᓕᑦᑎᐊᖅᑐᒍᑦ ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᓂᒃᓯᒪᔭᕐᓂᒃ ᖃᐃᑕᐅᓯᒪᔪᓂᒃ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ. ᐊᑏᑐᖅ ᑕᒪᒃᑯᐊ ᐅᖃᐅᓯᐅᕙᓪᓕᐊᓂᐊᖅᐳᑦ!

ᑕᕐᕆᔭᒐᒃᓴᖅ www.parlonsamnc.ca ᐃᑭᐊᖅᑭᕕᒃᑯᑦ ᐅᓪᓗᒥᒨᖓᔪᑦ, ᑕᑯᔭᐅᔪᓐᓇᖅᓱᑎᒡᓗ ᐱᖃᑎᐊᓗᒋᔭᕐᓄᑦ, ᐃᖃᓇᐃᔭᖃᑎᒋᔭᕐᓄᓪᓗ.

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    ᐅᖃᐅᓯᒃᓴᖃᕐᕕᒋᔭᐃᑦ

    ᐅᕙᑦᑎᓐᓂᒃ ᖃᐅᔨᑎᑦᑎᓂᐊᖅᐳᑎᑦ ᖃᓄᖅ ᐃᓱᒪᒋᖕᒪᖔᖅᐱᐅᒃ ᑕᒪᓐᓇ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᖅ.

    ᐃᓱᒪᔭᑎᑦ ᐅᖃᐅᓯᕆᓂᐊᖅᐸᑎᑦ ᐅᕙᑦᑎᓐᓄᑦ ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑕ ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᒋᐊᖅᑎᑕᐅᔪᒪᓂᖏᓐᓄᑦ.

    ᑐᓴᕈᒪᕗᑦ ᑭᐅᔾᔪᑎᓐᓂᒃ
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Dernière mise à jour de la page: 10 avril 2024, 07h03